Løbelys med fade-funktion?

Hejsa

I mine unge dage lavede jeg noget løbelys, hvor jeg havde 5 udgange, og
strømmen så "løb" fra den ene til den anden.

Nu skal jeg bruge noget i samme stil, men i stedet for at strømmen skifter
direkte det den ene udgang til den næste, skulle den skrue længere og
længere ned på den første, samtidig med at den næste går op.

Det kan sammenlignes med musik - i stedet for at det ene musik nummer
stopper og det næste går i gang (som på en CD) skal det ene blive svagere
mens det næste går i gang (som på et diskotek) - blot med strøm i stedet for
musik.

Det behøver ikke være ret til ret mange volt - nogen der har nogen ideer ?

/Morten

Re: Løbelys med fade-funktion?
for

Mon ikke det kan klares med den rette størrelse kondensator, en til hver
lysdiode...

Re: Løbelys med fade-funktion?

Det skulle måske tilføjes at jeg er temmelig meget nybegynder, så jeg skal
bruge en ret grundig beskrivelse, eller noget tegning - eller måske en
beskrivelse hvordan man kunne ændre et alm. løbelys til et med fade.

Re: Løbelys med fade-funktion?
for

Microcontroller programmering? (PWM)

/A