Kviksølv relæer

Jeg har fundet nogle kviksølvrelæer.

Er den nogle der kan forklare hvorfor de er meget bedre end moderne relæer?

Benny

PS: Skal jeg sælge dem eller aflevere dem på genbrugspladsen.

Re: Kviksølv relæer
Jamen de er da heller ikke bedre end "moderne" relæer.
Det kommer da helt an på hvad man vil bruge dem til.

--
MVH
Finni

Re: Kviksølv relæer

Har lige modtaget en privat mail fra én der sad i en udviklingsafd. midt i
60'erne. Han skriver at de brugte kviksølvrelæer til meget små signaler.
De er bedre end de nuværende "guld" kontakter da de aldrig bliver
tilsmudsede.

De ryger på miljøen.

Benny

Re: Kviksølv relæer

Hej Benny

Jeg ville personligt aflevere dem på en miljø station  da selv dampene fra
kviksølv er farlig !!

The Mann

Re: Kviksølv relæer

Hej hej hej, - Hvad skal du have for dem ???

Erling

Re: Kviksølv relæer

Hej Erling

Jeg har 3 i øjeblikket men der kommer flere. Vil du have de tre jeg har nu,
men hvad fa.... vil du bruge dem til?

Benny

Re: Kviksølv relæer

Du må gætte tre gange!
Ja, jeg vil meget gerne have dem!
Får du flere, så vent bare, men leg var allerede ude på losseren og holdt
hænderne under.

Erling

Re: Kviksølv relæer

Jeg kommer i tanker om, at hvis jeg nu betaler portoen for rørene.??

Erling

Re: Kviksølv relæer

Har du fået dem fra Grønland?

Jeg sender kviksølvet i løbet af ugen.

Benny

Re: Kviksølv relæer

Jeg har ikke fået dem endnu, men det behøver du jo ikke vente efter.

Erling

Re: Kviksølv relæer
Hej Benny

Der findes nu også moderne relæer med kviksølvvædede kontakter, de
udmærker sig ved at kunne skifte meget små strømme og store spændinger
uden store gnister.

Re: Kviksølv relæer

En interressant oplysning til samlingen.

Erling

Site Timeline