KV5XE - Fortsat...

Hej,

Jeg sidder stadig og roder med denne kasse, jeg har ikke fundet flere
brækkede printbaner.

Jeg er så gået videre for at finde en elektriskfejl.

Jeg mangler mine 9v som skal komme ud af regulatoren, der kommer kun ca. 8
v. Jeg har så forsøgt at trace mig tilbage i systemet, det er egenlig ganske
simpelt, spændingen kommer fra en trafo, hvor der sidder en spole, en diode
med en kondensator henover, og en lyt og så ind i 9 volts regulatoren.

Jeg får ca. 18,6 V AC ud af trafoen, det måler jeg også på dioden, efter
dioden måler jeg kun ca. 8,4 volt.

Når dioden glatter ud, skal jeg så ikke have noget med 18,6/2 ca. ? altså
noget der ligner 9,3 volt eller mere, så jeg kan få min spænding op til
regulatoren. Mistanken falder på lytten der efter dioden, er jeg helt på
dybt vand ?

Anders

Re: KV5XE - Fortsat...
Hey...

du kan ikke rigtig regne med 18/2 når ikke du kender frekvensen / puls/pause
tiden... men det andet lyder jo ikke godt.. jeg ville nok lige måle AC over
den lyt... der må helst ikke være noget.... men du kan jo også bruge for
meget strøm....

--
Mvh Kasper

Re: KV5XE - Fortsat...
Hej!

Mål lige belastningen på "sekundærsiden" af spændingsregulatoren!