Kunne du tænke dig at komme igang med 433 MHz trådløs kommunikation med PIC osv.... - Page 2

Re: Kunne du tænke dig at komme igang med 433 MHz trådløs kommunikation med PIC osv....

Jeg observerer, at der osse sidder en ferritantenne i den, og teksten
DCF står på printet.

Har du experimenteret med uret ?

-så man får altså en 433MHz link og et radio-ur med antenne til 99 kr.
Fantastisk...

Bo //

Re: Kunne du tænke dig at komme igang med 433 MHz trådløs kommunikation med PIC osv....
<SNIP>

Ja, det er en DCF77 radiomodtager der sidder i også - sådan en modul
alene med ferritantenne koster vidst i omegnen af 130,- hos conrad i
tyskland, så ja, det er et fund for de penge.

Sammenlignet med de 2 andre radiostyrede ure jeg har, har dette ekstremt
svært ved at fange signalet, jeg tror det er fordi at ledningerne fra
ferritantennen og printet simpelthen er for lange - jeg har snart læst
en del datablade fra Temic igennem, og de bemærker altid, at antennen
bør sidde ret tæt på kredsen (læs: 3 Cm. max normalt) - så dette kan
meget nemt være hvorfor det ikke er så godt til det.

Hvad mener du ellers med at experimentere ? det er et ganske alm. ur med
dato og ugedage osv. intet specielt imponerende - Jo det er da
imponerende til prisen, det er da vidst det eneste.

Jeg har kigget nærmere på senderen idag, og det viser sig, at den er
magen til den model man ellers ser med display på, for der er lagt pads
ud til et LCD display direkte på den, display og elastomer er bare
undladt. der er desuden en testknap under folien bagpå, hvor man kan få
senderen til at sende en række temperaturer ud automatisk (til test
formål) - dette er også meget handy, hvis man vil knække koden, og bruge
senderen som den er, og selv bygge en modtager med pic's osv :-)

MVH, Per.

Re: Kunne du tænke dig at komme igang med 433 MHz trådløs kommunikation med PIC osv....
On Sun, 18 Dec 2005 16:50:26 +0100, Per Jensen

Tak for tippet - jeg har netop sikret mig én!
--
Mvh Benny Andersen

Re: Kunne du tænke dig at komme igang med 433 MHz trådløs kommunikation med PIC osv....

Oh, spænnende.. håber jeg kan nå at sikre mig en før de er udsolgt :)

Mvh Per Hansen

Site Timeline