Kul til små motorer?

Jeg har fået en defekt akkuboremaskine, en proff model med metal gear og
planethjulsgear. Den vil jeg selvf have ud og køre igen, og det viser sig at
motoren har knækket et kul og derfor ikke vil køre.

Hvor kan man så købe motorkul i "metermål"?

Jeg mangler noget der er ~5*8mm i tværsnit og ~12mm langt. Ville være fint
om jeg kunne finde mig et stykke motorkul der var lidt større og så selv
slibe det til.

Nogen der har et forslag til hvor jeg skaffer sådan noget uden at det koster
1000dkr/meter og minimumskøb er 100meter ?

Henrik

Re: Kul til =?iso-8859-1?Q?sm=E5?= motorer?

Hvorfor ikke bare købe de originale kul ?

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Kul til små motorer?

Find en død maskine (røremaskine, støvsuger eller ladyshaver) på den lokale
containerplads, eller bestil de originale.

Bo //

Re: Kul til små motorer?

Det var også min første indskydelse, men det kan man ikke siger
forhandleren. Køb en ny boremaskine. :-(

Må nok hugge en gammel støvsuger op istedet....

Henrik

Re: Kul til =?iso-8859-1?Q?sm=E5?= motorer?

Forkert forhandler !

En proff maskine kan man få stumper til.

Mærke? Model ?

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Kul til små motorer?

FERM, 14,4volt fcc1440n

Har tre batterier til den på 1600mAh, og maskinen er stort set ubrugt at se
på.

Kullene sidder på en kobber"fane" og er fjedrebelastede ind mod kommutatoren
med denne kobberfane.

Henrik

Re: Kul til små motorer?

Den findes da på deres hjemmeside
www.ferm.nl
så jeg ville da skrive til dem og spørge, hvis ikke en af de danske
forhandlere kan levere
      A.J. ENGROS VAERKTOJ  SONDERBROGADE 89  DK-7160  TORRING
0045-75802276
      IMPARTEX A/S  FABORGVEJ 7  DK-9220  AALBORG OST  0045-98151507
      PRIMUS  INDUSTRIVEJ 31  DK-7080  BOERKOP  0045-76620036

/carsten

Re: Kul til små motorer?

Haløjsa,

Det er betop den slags indlæg, der løfter newsgruppen fra ren underholdning
til brugbar viden. Menlig når folk, der har mere viden end vi andre hjælper
til. Tak...

Bo //

Re: Kul til små motorer?

Det kan der gøres noget ved. Jeg skal nok få de rigtige dimensioner på
kullet hvis den jeg får er stor nok

Det er en anden side af sagen.

Jeg har nu haft umådeligt stor glæde af denne gruppe.

Er forsøgt, men nu prøver jeg lige een gang til på skrift at kontakte dem,
alternativt kan jeg da prøve om producenten ikke vil hjælpe mig med at
sparke deres importør i den rigtige retning :-)

ok.

Henrik

Re: Kul til små motorer?

Det tror jeg næppe er tilfældet, uden at få svaret: køb en ny.

Tror jeg hellerikke er umagen værd, men ingen kan svare mig på mit
oprindelige problem hvor jeg finder noget egnet motorkul i DK....

Slagter sgu nok den gamle støvsuger, eller evt finder en kul til en
vinkelsliber.

Henrik

Site Timeline