KS0073 vs HD44780

Troede at LCD med Samsung controller KS0073 var compatibel med HD44780 kode
men adresseringen er åbenbart forskellig. Er der nogen her der har forsøgt
sig med noget Pic code til KS0073?

Re: KS0073 vs HD44780

Hmm, mener de er ens. Hvornår skaber den problemer for dig?

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: KS0073 vs HD44780

  Ja det mente jeg også men den kode der virker ved et 4x20 char LCD med
HD44780 kan med en KS0073 ikke skrive længere end char. nr. 12 så noget
forskel er der! Mit håb var at nogen her havde en nem løsning på problemet
:-)

Re: KS0073 vs HD44780

Okay, det lyder som om at der er rod med DDRAM adresserne. Prøv at lav
et loop der skriver til hver adresse en efter en og find da ud af
hvordan ddram matcher med displayet.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: KS0073 vs HD44780