Krystal tester?

Jeg flyver med modelfly, og jeg kunne godt tænke mig at vide om det kan lade
sig gøre at bygge en
krystaltester med frekvenstæller/viser (til 35 mhz)??

Mvh
John i Randers

Re: Krystal tester?

kan lade

Du køber bare en frekvenstæller og sætter en snuser på, så kan du aflæse
den frekvens din flyver sender på.

Snuseren vil typisk læse den frekvens der er tætteste på.

Jeg bruger det selv til mine radioer.

--
Ejvind Andersen
Fjern"xx"

Re: Krystal tester?
Hej John

lade

En mulighed vil være en frekvenstæller og en oscillator bygget sammen,
en velegnet tæller til formålet kunne være et kit fra
http://www.funkamateur.de /
det hedder 45-MHz-Frequenzzähler   (Art.-Nr. 4935), hvis man ikke vil
have det som kit er der mulighed for at købe printene alene.