Krympflex med lim indeni.

Er der en der har viden om hvor man kan købe krympflex med ´lim indeni.
Gerne billigt. Helst i Nordjylland.

VH Kurt

Re: Krympflex med lim indeni.

Kig på www.pc-elektronik.dk ligger i 9700 Brønderslev.

Du må selv afgøre om det er billig og Nordjysk nok.

Mvh
Gert K.

Re: Krympflex med lim indeni.

Krympeflex med lim er apsolut ikke billigt, men det er godt.

Erling

Re: Krympflex med lim indeni.
Hej Erling

Hvis det er godt, så er det billigt, hvis det derimod ikke dur
er det dyrt. Men du har ret, det koster en del penge, men hver
en øre er givet godt ud.

Mvh Max

Re: Krympflex med lim indeni.

Ok. Man får, hvad man betaler for.

Erling

Re: Krympflex med lim indeni.
Hej Erling

Og er tingene mere værd en de koster, ja så er de billige :)

Mvh Max

Re: Krympflex med lim indeni.

Hvis du synes det er for dyrt eller besværligt, kan man bruge fattigman

Christian Treldal, OZ1GNN
Re: Krympflex med lim indeni.

Hvis du synes det er for dyrt eller besværligt, kan man i en snæver
vending bruge fattigrøvsmodellen.

Du tager emnet der skal krympeflexes giver det nogle tynde striber af
varmelim. Hiver krympeflexen ind over når limen er kold. Giver det hele en
tur med malingsbrænderen til limen smelter, og du har et resultat der er
lige så godt. Jeg har lavet mange kabler på denne måde. Det har endda den
fordel at hvis der er niveauforskelle du vil have udjævnet, smører du bare
noget mere lim på på pågældende sted.

Christian Treldal, OZ1GNN
Re: Krympflex med lim indeni.

Det er så bare super vigtigt at varme fra midten af "røret" og ud efter.
Ellers er der risiko for at få fanget luftlommer derinde.

Men ellers er metoden fin. Og det holder. Både mekanisk og er fint vandtæt.

/Morten %-)

Re: Krympflex med lim indeni.
Hej Christian

Jeg har en rulle af det lim der er inde i krympeflexen, det kan vikles
på som tape først og kan strækkes så det bliver tyndt, derefter
sætter man et stykke almindelig krympeflex over og krymper/
smelter det hele i en omgang. Rigtig smart når man ikke har
strøm i nærheden.

Ps: afhængig af hvad man skal bruge det til, så er
selvvulkaniserende tape et mægtigt godt alternativ.

Mvh Max

Re: Krympflex med lim indeni.

God ide til at mærke kabler med: En label fra en af de moderne
strimmel-label printere på kablet og et stykke transparant krympeflex
udenom. Især hvis det er flex med lim. Uden lim sidder flexen ikke
rigtig fast.
JEg har endnu ikke prøvet at sætte flex over labels på med limpistol-lim
og havde dårlige resultater da jeg prøvede at krympe en kabelsamling til
autoradioen. Limen er ikke fleksibel nok.

Max, hvor får du fat i de limstrimler du omtaler i et andet indlæg i
denne tråd ?

/Lars

Re: Krympflex med lim indeni.
Hej Lars

Nu er det vel 20 år siden jeg købte rullen, så du satte mig lige på
arbejde. Fabrikatet er Hellermann, og jeg har nok købt det ved
Rudolph Schmidt dengang, men de føre vidst ikke den slags mere.

Men det kan stadigvæk fåes fra Hellerman som type HMT200A

http://www.hellermanntyton.dk

Hvem der forhandler det i danmark nu ved jeg ikke, men mon ikke
et telefonkald til firmaet vil afsløre det.

Mvh Max

Re: Krympflex med lim indeni.

Hej,

Jeg har for nylig kF8%bt krympflex med lim til firmaet, det kF8%bte jeg
gennem Wurth.
Det er muligvis ikke det billigeste sted (jeg kan ikke huske prisen)
men de har til gengE6%ld afdelinger i hele landet.

Mvh.  SF8%ren

Re: Krympflex med lim indeni.
Tak for den fine tråd.
Jeg havde overvejet det med hotmelt, men inde under bilen med begge arme
opad, besluttede jeg at jeg ville have flex med lim.

Købte en rulle 3mm 5 meter lang hos Meca for 125 Kr, det er da fair nok, da
det sikkert rækker i en rum tid.

Vil i have en griner, så gå til THansen, og bestil det. Han kom med ca 7 cm
til 19 kroner.

Skal jeg lodde eller samle med klemning, indeunder bilen. ? Mange mener
lodning, men jeg mener det er bedre med en klemmemuffe. Begge dele skal
selvfølgelig krympes bagefter

VH KHS

Hej,

Jeg har for nylig købt krympflex med lim til firmaet, det købte jeg
gennem Wurth.
Det er muligvis ikke det billigeste sted (jeg kan ikke huske prisen)
men de har til gengæld afdelinger i hele landet.

Mvh.  Søren

Re: Krympflex med lim indeni.

Et firma som TYCO laver muffer der lodder og krymper lendings-
samlinger i en arbejdsgang. De har også samlere hvor du
presser og krymper.

http://www.raychem.com/US/datasheets/REVISED32004/Sec_8/8-006_8-011_SolderSleeve.pdf

http://www.raychem.com/US/datasheets/REVISED32004/Sec_8/8-018_8-019_DuraSeal_Splice.pdf

http://www.raychem.com/US/datasheets/REVISED32004/Sec_8/8-020_8-021_PolyCrimp.pdf

http://www.raychem.com/US/datasheets/REVISED32004/Sec_8/8-022_8-025_MiniSeal.pdf

Mvh Max

Re: Krympflex med lim indeni.

Jeg vil helt klart anbefale dig at lodde - vel og mærke hvis det bliver
udført "efter bogen" - så er lodningen mere mekanisk stabil og også mere
holdbar overfor fugt og irring end klemmuffer....

mvh
Rasmus, Aalborg

Re: Krympflex med lim indeni.
Hej Rasmus

Den slags skal du ikke fortælle folk der laver vibrationstests :)