Krympeflex spørgsmål.

Hej Gruppe,

jeg ville høre om der findes forskellige former for krympeflex?

Grunden til jeg spørger er at jeg har brug for noget der kan tåle en del
varme til nogle nye halogen lamper jeg har tegnet, med GU10
bajonetfatning og det er jo som bekendt 230 volt som jeg mener skaber en
del mere varme end 12 volt stift halogen lamper.

Jeg ville også blive glad hvis i kunne fortælle mig hvor jeg kan købe
det henne.

Venlig hilsen
Søren M
www.momsendesign.com

Re: Krympeflex spørgsmål.

Selvfølgelig gør der det.

Jeg har ikke kigget på max. arbejdstemperatur temperatur for krympeflex,
men prøv at se i databladene.

Du kan både købe og hente datablade fra firmaer som RS, Elfa og Farnell.
Der kan du også finde navnene på producenterne, hvor du så kan se det
fulde udvalg af krympeflex og evt. forhandlerlister.

Links til forretningerne finde du her:
http://www.miscel.dk/ElectronicShops.html

Re: Krympeflex spørgsmål.

Varmen fra 230v er mindre end ved 12V. strømmen er lavere i ledningen og
kontaktfladerne. Men den primære varme kommer fra pæren. jeg vil tro at du
har 2% mindre varme i en 230v lampe frem for en 12V lampe. en 230V lampe
skal jo være dobbelt isoleret og den holder så igen lidt bedre på varmen.

Re: Krympeflex spørgsmål.
Som skrevet i anden gruppe. Så har NST i Odense løsningerne. Find dem via
krak. Jeg tror ikke at de har egen hjemmeside endnu!
Hilsen
Asger k

Re: Krympeflex spørgsmål.
Fandt lige adr på NST: NST DK. A/S