Kraftige lysdioder - Page 2

Re: Kraftige lysdioder
Hej

Jeg har fundet dette projekt om en LED lampe til en MB. Han bruger
Luxeon K2 LEDs og en 3021 BuckPuck regulator, som ser meget spændende
ud, da man effektiviteten er over 90% ved 5V.
http://www.mouldy.org/mountain-bike-light-schematic

Mikkel

Re: Kraftige lysdioder
Tak for alle svarene :-)

Da jeg begyndte at læse lidt videre på div. data fandt jeg ud af at
lumen/watt
forholdet på de luxeon dioder slet ikke var så fantastisk som først antaget.
Så nu har jeg bygget en Halogen lygte med en 10 og en 20W reflektor pærer.
Smukt samlet i et stykke pvc afløbsrør og en dåse panodiler :-)

og malet den sort....

2 omskiftere og en afbryder var lidt mere overskueligt end div.
konstantstrøm
kilder, pwm og smps...

Har lagt et par billeder hvis nogen sku' få lyst.

http://ikast.mine.nu/cykellygte /

Mvh

Johannes

http://www.led-tech.de/de/Luxeon-High-Power-LEDs/Luxeon-5W/Luxeon-5W-Star-LED-LT-620_49_43.html

Re: Kraftige lysdioder

Hvordan... smelter panodilerne ikke i den varme ?

Bo //

Re: Kraftige lysdioder

Det må vel ligesom blive hans egen hovedpine ikke? ;-)

Mvh. Uffe Ravn

Re: Kraftige lysdioder

Tror jeg ikke, den reagerede helt fint på min varm lim pistol
og 20W'en skal heller ikke være tændt så længe ad gangen.

Fandt forresten lige ud af at det ikke var panodiler men pinex,
jeg beklager selvfølgelig denne uhyggelige fejlinformation :-)

/Johannes

Re: Kraftige lysdioder
http://www.led-tech.de/de/Luxeon-High-Power-LEDs/Luxeon-5W/Luxeon-5W-Star-LED-LT-620_49_43.html

FUSK :-)

Hvor "langt" kører du på en batt pack?

Mikkel

Re: Kraftige lysdioder

Ja da :)

Jeg har ikke haft den ude endnu, men den trækker fra
0,7 til 1,66 A alt efter om jeg sætter den på høj/lav og på
stor/lille pære.

10W Lav: 0,72 A
10W Høj: 0,81 A

20W Lav: 1,48A
20W Høj: 1,66A

Batterierne er på 2600 mAh så det må vel give
fra 3timer 46min til 1t 34min alt efter brug.

Jeg griner iøvrigt lidt af mig selv, droppede de der LED'er
fordi jeg ikke orkede SMPS, men efter at ha' læst en masse om dem
vil jeg til at lave en alligvel, der kan lade min håndstøvsuger op :-)

Har iøvrigt fundet et rigtigt godt pdf dokument med en masse teknikker
og diagrammer om opladning af diverse batteri typer,
hvis nogen skulle finde det spændende.

Mvh Johannes.

Site Timeline