Kraftig Trådløs Video Sender

Jeg har også haft dette spørgsmål i dk.teknik.tv+video men ikke rigtig fået
nogle brugbare svar. Så tænkte her er der jo mange forksellige folk med
kenskab til det hele i forbindelse med deres projecter så var nok en større
chance her for at noget kunne hjælpe mig.

Jeg søger et Set bestående af en trådløs sender og modtager der kan sende
Videosignat fra et kamera over lang afstand. De der standard sendere på
200-300 M kan ikke bruges.

Vil helst op i en på 1-2-3W for at kunne sikre at jeg kan sende langt nok.

Så ville høre om det er noegn der ved hvor sådanne nogen kan købes for
fornuftige penge. Og helst i DK eller i det mindste indenfor EU så der ikke
er for meget bøvl med Told og Moms.

Skal bruges i en lystbådehavn hvor indsejlingen skal overvåges. Og det er ca
500-600M afstand plus at modtagen skal være gemt ind i en træ hytte, så skal
derfor kunne sende rimelig langt.

På forhånd tak.

Re: Kraftig Trådløs Video Sender
Hej Kim

Kik efter firmaer der levere overvågningsudstyr, de kan sikkert også
hjælpe dig med at søge om tilladelse til at bruge udstyret.

Re: Kraftig Trådløs Video Sender
Jeg har søgt rundt ved alle leverandøre jeg kendte til.
Spyman.dk havde på et tidspunkt et der kunen sende 1,5 Km. til små 1600 Kr.
Men det har det åbenbart ikke mere.

Så er bare sådan noget jeg er ude efter.

Så når det bare blev solgt sådan kan jeg da ikke tro man skal have
tilladelse til at måtte bruge det.

Re: Kraftig Trådløs Video Sender

Det ville jeg tro at den skulle.....

Re: Kraftig Trådløs Video Sender

Hvad med at trække et kabel i stedet for?

Det kan sagtens ske at det er både billigere og mere pålideligt.

Re: Kraftig Trådløs Video Sender
Det er ikke lige til at række et kabel da det så skal gu ud over en 200
meter lang bro og igennem et langt stykke vand for at nå ud hvor kameraet
skal monteres.
Så vil ikke være muligt.

Havnen har i forvejen video overvågning så det skal ahve have det her kamera
koblet på som et ekstra et, men de er bekendt med at det vil give dårligere
billedkavalitet når det er trådløst.
Men er ikke noget problem i det her tilfælde da det kun skal bruges til at
kunne registrere trafikken ind og ud af havnen.

Re: Kraftig Trådløs Video Sender

Hvordan får du strøm ud til det?

Er det noget med solceller eller hvad?

Re: Kraftig Trådløs Video Sender
De har strøm der ude i forvejen til noget lys for at bådene kan se
indsejlingen.
Så det er det mindste problem. De ville nok bare ikke skulle være glade for
at trække et nyt kabel der ud til for et kamera

Re: Kraftig Trådløs Video Sender
Hej Kim

Hvad med et IP kamera og så LAN via net ?

Re: Kraftig Trådløs Video Sender
Dur desværre heller ikke, da de har en analog DVR optager som det hele skal
kobles på. Så er ikke nemt at lave en IP kamera om til et analogt composit
signal.

Re: Kraftig Trådløs Video Sender
Hej Kim

Træls at du topposter.

Det kræver da kun en pc med et grafikkort med video out.

Re: Kraftig Trådløs Video Sender
2 x Nano dem kender du styrken på
Kamera kan du jo nok finde ud af at montere, du er jo ikke lige frem novice
i det.

skal du have godkendt udstyr med så mange watt tror jeg det bliver dyrt.
er på mobilen, den kender du

/ Niels

Re: Kraftig Trådløs Video Sender
Det ville jo kræve at jeg brugte IP kameraer, dem har jeg ikke lige brugt
ved den her kunde. De har en Analog DVR med tilhørende kameraer.
Så skal desværre være en sender til Analog Video jeg skal bruge.
Men ellers havde jeg skam brugt det link system for så havde rækkeviden på
ingen måde været noget problem.

Re: Kraftig Trådløs Video Sender
Kan man ikke få en konverterdims der laver videosignal om til IP
netværkskamera
eller hvad nu det hedder ?

/ Niels

Re: Kraftig Trådløs Video Sender
Jeg er bla faldet over det her Set
(Amazon.com product link shortened)

men de køre på 2.4 GHz og eftersom jeg også har lavet trådløs netværk i hele
havneområdet er jeg lidt bange for at det kunne forstyrre det Trådløse Net.

Kan så også finde noget der køre på 1,2 GHz, de burde så ikke forstyrre
Nettet, men ved så ikke om den frikvens er åben og må bruges her i DK.

Re: Kraftig Trådløs Video Sender
(Amazon.com product link shortened)

I stedet for at bruge dårlige rundstrålende antenner og stor
sendereffekt, vil jeg anbefale at du bruger retningsantenner på både
sender og modtager. Dels kan du nøjs med meget lille effekt, dels
forstyrrer du ikke andre.

Bo //

Re: Kraftig Trådløs Video Sender

Netop og man kan få meget fine grid antenner til stort set ingen penge:
http://www.interprojekt.com.pl/engeniussenao-24ghz-24dbi-grid-antenna-p-374.html