Kraftig diode med lavt spændingsfald søges

Jeg leder efter en Diodetype der har lavt spændingsfald med kan tåle 10-20
Ampere uden alt for meget køling.

Jeg skal bruge den mellem mit bilbatteri og en stor kondensator, der
forsyner min radio. den skal sikre at spændingsdyk på batterispændingen ikke
slår igennem på radioforsyningen

mvh Steffen

Re: Kraftig diode med lavt spændingsfald søges
Hej Steffen

Køb en af de firkantede brokoblinger der kan klare 35 amp og brug
kun den ene diode i den, det er den billigste og mekanisk bedste
løsning på dit problem. Du kan evt. købe en schotky type.

Mvh Max

Re: Kraftig diode med lavt spændingsfald sø ges

Hvorfor ikke lave en forbindelse fra AC1 til - og en anden fra AC2 til +.

Derved kortsluttes ganske vist to dioder, men de to øvrige
parallelkobles. Det giver marginalt mindre spændingsfald og fordeler
varmen bedre.

Bo //

Re: Kraftig diode med lavt spændingsfald søges

Hej Steffen

Du slagter blot en strømforsyning til en pc. I den finder du mindst én diode
som kan klare 10-20 Amp. Den har en sp. fald på 0,4 volt.  Jeg bruger dem
selv til laderegulatorer til gamle motorcykler.

Hilsen Claus ( 7900)

Re: Kraftig diode med lavt spændingsfald søges

du mener vel fra ac1 og ac2 til +. derved har du to dioder der er paralelt
koblet.

Jacob

Re: Kraftig diode med lavt spændingsfald søges
Hej Jacob

Begge løsningsmodeller giver to parallle dioder.