Kopimaskine Canon GP160

Jeg har fået en kopimaskine foræret, som kun har den mangel, at den ikke kan
kopiere.

Den unge mand, som skulle reparere den sagde, at den var for gammel til, at
han eller hans kolleger kendte noget til den.
Den skriver i display, at man skal tilkalde tekniker, og det hjalp altså
ikke!

Er der nogen her, der kender noget til den?

Mvh Kurt

Re: Kopimaskine Canon GP160

Jeg tror bestemt at det vill hjelpe om du forteller oss hvilpet merke og
type det er snakk om.

HM

Re: Kopimaskine Canon GP160

Harald... Overskriften til indlæget :-)

Bo //

Re: Kopimaskine Canon GP160

Dvs. at den printer som den skal via parallelporten?

Den kan altså ikke tvinges til at forsøge at kopiere?

Kommer det noget lys fra indscanningen?

Fortæl lidt mere detalieret.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Kopimaskine Canon GP160
"Uffe Ravn"
Vi købte aldrig hardware/software til ar bruge den som printer eller fax.

Nej

Den prøver slet ikke at kopiere

Ja, det gik lidt hurtigt med at lave indlæget.
Teknikeren prøvede forskelligt, og det endte altså med, at sproget nu er
engelsk!
- Når man tænder den, starter den med at varme op.
- Lige fra starten blinker den røde ERROR-lampe. Når den er varmet op, står
der øverst i display "Check printer".
Derefter sker der intet!
Jeg har checket alle steder, hvor der kan sidde papir i klemme og der er
intet. Men jeg har (endnu) ikke skilt den ad for at checke.
Jeg kommer til at tænke på, om sådan et dyr har check for, om det er
original toner/tromle, der anvendes. Der blev vistnok købt uoriginalt sidste
gang.

Kurt

Re: Kopimaskine Canon GP160

Har du undersøgt om den rent faktisk opvarmer fuseren?
Mål evt strømforbruget for at afklare dette.

Vigtigst af alt, er om der er blevet brugt den korrekte type toner.

Om maskinen har nogen kontrolfunktion af tonerpatronen ved jeg ikke.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Kopimaskine Canon GP160
"Uffe Ravn"

Jeg checkede strømforbruget, det var kun på 140mA, så der sker ikke nogen
opvarmning.
Det faldt til 120mA efter et øjeblik, da en blæser stoppede.

Der må være en sikring, som man kan checke. Eller om varmelegemet er
afbrudt.
Jeg har kikket her på nettet, men ikke fundet nogen manual!

Forhandleren påstod, at det var en erstatning, der skulle være i orden.
Den hedder NT-C41129X. Der står også 'Not OEM Product' på den!

Mvh Kurt

Re: Kopimaskine Canon GP160

Ja det er jo alt alt for lidt.

Et defekt halogenrør til fuseren lyder ikke usandsynligt.

Frem med ohmeteret.

Jeg tror ikke toneren er problemet.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Kopimaskine Canon GP160

Der er ikke afbrændt nogen sikringer, så jeg forsøger nu at finde ud af,
hvordan man kommer frem til halogenrøret.
Jeg er begyndt at skille det ad, men jeg ved ikke rigtig, hvor jeg skal lede
efter det halogenrør?

Mvh Kurt

Re: Kopimaskine Canon GP160

Nu kender jeg ikke lige _den_ maskine, men røret sidder normalt midt i den
valse, der varmer papiret op umiddelbart før parpirudkastet.

Led efter en brun gummirulle/valse, så er du tæt på.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Kopimaskine Canon GP160
Jeg fandt efterhånden varmelegemet. Der var meget at skille ad inden man
kommer til enheden.
Et nyt varmelegeme koster 2000kr, og det er nok i overkanten for den
maskine, så jeg skrotter den.

Tak for hjælpen (som altså var forgævest).
Kurt

Re: Kopimaskine Canon GP160

Så det _var_ altså varmelegmet?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Kopimaskine Canon GP160

Check lige om ikke der sidder en form for termostat - evt. en thermistor i
kredsløbet - det er sjældent det er varmelegeme / lampen, der fejler.

Mvh, Leif
Der har lavet rigtig mange af de gamle kopi-er og fax o.l. i starten af
90'erne

Site Timeline