Kopiering af nøglekort

Hej!

For det fF8%rste er jeg lidt i tvivl, om hvorvidt denne gruppe er den
korrekte at poste mit indlE6%g i - er det ikke tilfE6%ldet, beklager jeg
og vil gerne anvises til den korrekte gruppe.

Mit spF8%rgsmE5%l er kort og godt: Hvor har jeg mulighed for at fE5%
kopieret et nF8%glekort?

Da det muligvis lyder en anelse suspekt, mE5% jeg hellere fortE6%lle,
hvorfor jeg har brug for en sE5%dan kopi. FormE5%let er noget sE5% harmlF8%
st
som at fE5% adgang til en lE6%sesal pE5% Aarhus Universitet :-)

Jeg er selv studerende pE5% HandelshF8%jskolen i C5%rhus, og da jeg er 100 %
selvstuderende, har jeg brug for lidt forskellige steder at kunne
lE6%se, da det bliver for trist alene at sidde derhjemme eller pE5%
handelshF8%jskolens, ikke sE6%rligt godt indrettede, lE6%sesal.
Af den E5%rsag er jeg begyndt at sidde nogle dage i ugen pE5% en lE6%sesal
pE5% Samfundsvidenskabeligt Fakultet, Aarhus Universitet, men da jeg
efterhE5%nden er trE6%t af at skulle vente udenfor om morgenen, pE5% at en
anden studerende ankommer, samt ogsE5% at skulle vente nE5%r lE6%sesalen
forlades for at hente middagsmad, fE5% lidt luft osv., vil jeg nu have
anskaffet et sE5%dan adgangskort.

Jeg har en kammerat, som selv studerer ved det pE5%gE6%ldende institut, og
han har derfor et studiekort, jeg kan lE5%ne til kopiering - spF8%rgsmE5%let
er blot, hvor jeg kan fE5% dette gjort?

Med venlig hilsen og pE5% forhE5%nd tak

Mads Dyhrberg

Re: Kopiering af nøglekort
Hvorfor kan du ikke bare blive oprettet i deres system og få dit eget kort?

Re: Kopiering af nøglekort
Hej,

Er det chip eller magnetstrimmel ?

mvh. Hans-Henrik

Re: Kopiering af nøglekort

Handelshøjskolen er en del af universitetet. Spørg din studievejleder om du
ikke kan få et officielt kort.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk /

Re: Kopiering af nøglekort
Hej Dyhrberg

Kan du ikke få dit eget kort ?  Det du spørger om minder om ren
bedrageri, og det er ikke så spænnende.

Re: Kopiering af nøglekort

1)

------------>

Fordi man som udgangspunkt skal vE6%re jura-studerende for at benytte
lE6%sesalen pE5% Juridisk Bibliotek, som er lE6%sesalen mit indlE6%g drejer
sig om.

2)

------------->

Som ovenfor.

3)

------------>

Ligefrem at kalde det bedrageri er nok at tage munden lidt for fuld -
det er hvert fald i mine F8%jne ret harmlF8%st at "snyde sig ind" pE5% en
lE6%sesal for at sidde i ro og mag og studere.

4)
On 20 Maj, 19:45, Hans-Henrik Andresen <hhandre...@gmail---

------------>

Det er med magnetstrimmel.
Nogle forslag til hvor jeg kan fE5% det kopieret?

M2E%v.h. Mads

Re: Kopiering af nøglekort

Teknisk:
Du kan købe en magnetkortlæser hos f.eks. Danbit - tilslut den til en
PC, også kan du kopiere alt det du vil.

Moralsk:
Dumt bøv - udbytte i forhold til risiko er forkert.

Jørn

Re: Kopiering af nøglekort

Kan man købe en "magnetkort-skriver" hos Danbit som privat?

Re: Kopiering af nøglekort

Det ved jeg faktisk ikke -har aldrig selv haft "problemet".

Jørn

Re: Kopiering af nøglekort

Tror du det er for sjov at der er monteret kort læsere på dørene?
er du klar over hvor mange penge der er brugt på det system?
er du klar over hvorfor det blev monteret?

jeg er selv tidligere ansat, og grunden til systemet er for at folk
ikke skal kunne komme ind, uden at have en grund
udover det kan jeg hilse og sige der føres log
med alle døre, og din kammarats navn vil figurer i loggen.
så både for ham og for dig selv så lad vær.

find et andet sted at læse, jeg synes også det lyder som en tynd
kop P..!, du lukker ud.

hvorfra skulle vi vide om du ikke bare forsøger at stjæle?.

jeg ser mig nærmest tvunget til at sende en mail til låse ansvarlig
for den bygning.

/Rasmus

Re: Kopiering af nøglekort
TIL RASMUS

--------->

Jeg har ikke haft nogen moralske skrupler i forbindelse med at skulle
fE5% foretaget en sE5%dan kopiering, men hvad du skriver om, at der fF8%res
en sE5%dan log, er jeg ogsE5% i gE5%r aftes blevet oplyst om af en bekendt,
der ogsE5% har arbejdet pE5% stedet.
Jeg vil aldrig risikere at bringe min kammerat i en uheldig situation
for at have lE5%nt mig sit kort, sE5% ideen er hermed droppet.

---------->

Var min plan at tF8%mme Juridisk Bibliotek i de sene nattetimer, havde
jeg nok valgt at sF8%ge viden om en sE5%dan kopiering andetsteds, end i et
offentligt forum, hvor folk med tilknytningen til universitetet ogsE5%
har sin gang - det lokale vE6%rtshus ville i sE5% fald nok vE6%re en bedre
ide.

--------->

VE6%rsgo min dreng - planen om at kopiere et kort er droppet, sE5% du er
mere end velkommen til at bruge din tid pE5%, at sende e-mails rundt til
alle dem du orker.

---------->

Jeg ved ikke, om det kommer synderligt bag pE5% dig, men din mening, om
hvor jeg skal sidde og studere, er ret ligegyldig for mig.

"Som en tynd kop pis": Dejlig mE5%de at kommunikere pE5% i et forum der er
beregnet til at folk kan hjE6%lpe hinanden, udveksle informationer,
komme med gode rE5%d osv.
Jeg skrev ikke blot, at jeg F8%nskede at kopiere et kort, men tog mig
tiden til at komme med en lang forklaring pE5% hvorfor jeg F8%nskede at f=
E5%
lavet en sE5%dan kopi - folk kender derved mit formE5%l, og er man som en
fF8%lge deraf ikke interesseret i at komme med indlE6%g, der kan vE6%re til
en hjE6%lp, kan man lade vE6%re.

SE5% hvem er det, der har lukket pis ud i denne trE5%d? Mit bud er et
andet end dit.

TIL JER ANDRE

Tak til jer der er kommet med seriF8%se og konstruktive udmeldinger, men
som det fremgE5%r af ovenstE5%ende, har jeg droppet planen om en sE5%dan
kopiering.

Fortsat god dag!

M2E%v.h. Mads

Re: Kopiering af nøglekort

ååhh nej.. det er politi og andre former for betjente alle vegne...
du store vogter af moralens hellige gral...

Rasmus

Re: Kopiering af nøglekort

Er du klar over hvor mange ting der forsvinder?
iløbet af de 4år jeg var ansat mistede vi over 10 projectore
op til flere dyre møbler, samt XX antal privat ejet laptops
hvor der mange gange var baclore etc. på, selvom folk tager
backup, så mister de stadig en masse arbejde.

udover disse ting så er der alle de fladskærme, folks punge, jakker
etc. etc. jeg kan blive ved, det er sørgeligt at der skal være låse
på de døre, men sådan er verden desvære skruet sammen.

udover ting der bliver stjålet så er der også alt hærværket.

derfor gør man et stort stykke arbejde i at stoppe folk, for at komme
ind, så alle andre kan have deres ting for sig selv.

og de ting jeg snakker om her, var kun for de 3 bygninger
jeg arbejdet ved.

hvor meget andet forsvandt mon totalt fra Århus Uni?.
det er vores allesammens skatte penge som forsvinder her.

/Rasmus

--
blahhhh!!!

Site Timeline