Konvertere USA-stik til europæisk stik

Jeg har en oplader til batterier, som er købt i USA, og derfor har et
amerikansk stik på (jeg kender ikke den tekniske betegnelse). Opladeren
understøtter ifølge bagsiden 100-240volt, 50-60hz, så det må ifølge min
beskedne viden om strøm betyde, at jeg i princippet kan sætte den til
stikkontakten herhjemme - hvis stikket passede.

Jeg har en håndfuld konvertere, der bare er plastic/metal, der gør at jeg
kan sætte europæiske stik i amerikanske stikkontakter. Jeg købte dem i en
turistby i en hardware store (isenkræmmer er vel nærmeste oversættelse), og
de kostede tæt på ingenting.

Man kan garanteret købe tilsvarende konvertere til næsten ingen penge, der
konverterer den anden vej, så jeg kan sætte amerikansk elektronik (der
understøtter den europæiske strøm) til europæiske stikkontakter. Jeg har
søgt og søgt, men jeg ved nok ikke hvad det hedder, og kan derfor ikke finde
produkterne.

Er der nogen der kan pege mig til et site, hvor jeg kan købe sådan nogle
tingester?

Pft. Klaus

Re: Konvertere USA-stik til europæisk stik

Hej,

Der er noget der ligner her
http://www.kortlink.dk/3uhw

Jeg har haft samme problem med et kamera jeg købte på en rejse i USA,
men der huskede jeg at købe en lille forlængerledning med hjem som jeg
har sat et dansk hanstik på.
Det giver mig en fin lille stikdåse med 2 udtag til amerikanske dimser.

Mvh.
    Mikael

Re: Konvertere USA-stik til europæisk stik

Snedigt! Jeg købte endda et par forlængerledninger med stikdåser, som jeg
bare efterlod derovre - havde ikke tænkt over jeg kunne bruge dem hjemme. ;)

Site Timeline