Konvertere RGB til S-video

Hejsa.

Jeg skal have min gamle D-2MAC satellit-receiver tilsluttet min
A/V-forstærker. Problemet er så bare at receiveren kun har SCART-udgang
(uden S-video). Er der nogen reletiv nem måde hvor man kan konvertere RGB
til S-video? Alternativet er at køre signalet via SCART ind i min video og
så tage det ud gennem S-video stikket, men det er lidt bøvlet, og er heller
ikke sikker på at det virker.
Nogen forslag?

På forhånd tak..

--
Hilsen Lars Hjortø

Husk at fjerne nospam fra min adresse hvis du vil skrive til mig.

Re: Konvertere RGB til S-video
heller

Du vil ikke brugen composite signalet fra svart ?

Kasper

Re: Konvertere RGB til S-video
RGB
og

Hej Casper

Hvad mener du? Bruge comp. signalet som det er eller lave det om til
S-video? Problemet er at min A/V forstærker ikke kan modtage et comp. signal
og lave det om til S-video. Og for at jeg ikke skal føre flere forskellige
typer signaler frem til TV'et vil jeg gerne have det konverteret til
S-video. Kan man konverterer comp. signalet til S-video rimeligt simpelt er
det også fint. Men hvordan?

--
Hilsen Lars Hjortø

Husk at fjerne nospam fra min adresse hvis du vil skrive til mig.

Re: Konvertere RGB til S-video
signal
er

Hey

Først sorry jeg fik presset den forkerte besvar...

Men jeg var nok lidt for hurtig, det er den anden vej jeg har brugt dette :

http://www.epanorama.net/circuits/svideo2cvideo.html

Kasper

Re: Konvertere RGB til S-video
Davs Hr.

heller

Hvad med et scartstik hvor du kan tilkoble S-VHS stikket, Man kan købe dem i
biltema fra ca 20 kr hvis jeg ikke husker helt galt. Og dem kan du både
bruge til indgang eller udgang.

Det var så lidt

Med venlig hilsen Thias Russell

Re: Konvertere RGB til S-video
RGB
og

Hej..

Ja, men det kræver vist at der er S-video signal i SCART-stikket, og det er
netop det der er problemet at der ikke er. Jeg tror ikke at de stik kan
konvertere noget, andet end de gør at man kan forbinde et 21-pol SCART-stik
til et 4-pol S-video stik.
Ret mig hvis jeg tager fejl. Vil da egenligt gerne have at jeg gør.... ;-)
--
Hilsen Lars Hjortø

Husk at fjerne nospam fra min adresse hvis du vil skrive til mig.

Re: Konvertere RGB til S-video

<snip>
er
SCART-stik

Kan du ikke bare benytte composite (altså ikke component, men composite)?
Det må da findes i Scart stikket fra din satellit-receiver og jeg er da
endnu ikke stødt på A/V-forstærkere som ikke kan modtage composite.
Composite er ganske vist den kvalitetsmæssigt dårligste forbindelsemetode,
men så er der da hul igennem.

Martin

Re: Konvertere RGB til S-video
;-)

Hej Martin

Jo, men problemet består i at min A/V forstærker er slutter til TV'et med
S-video, og den kan ikke internt konvertere composite til S-video, så bliver
jeg nød til at sende composite signalet videre til TV'et, og det synes jeg
er noget skidt, da det jo samtidig går gennem VHS-maskinen. Skal det så
samtidig OGSÅ gennem D-2MAC receiveren og A/V-forstærkeren bliver det i
forvejen rådne antennesignal nok ikke ligefrem bedre.
Er det mig der ikke kan se skoven for bare træer eller har jeg et problem
med de skide stik..???   ;-)
En anden mulighed er selvfølgelig at håbe på at min S-VHS maskine kan
konvertere RGB til S-video og dermed sende signalet videre til
A/V-forstærkeren. Det er lidt bøvlet, men hvis det kan lade sig gøre og det
er den eneste mulighed må jeg jo gøre det.
--
Hilsen Lars Hjortø

Husk at fjerne nospam fra min adresse hvis du vil skrive til mig.

Re: Konvertere RGB til S-video

Nåhh, på den måde...

det

Da jeg undersøgte udvalget af diverse audio/video switche (jeg søger
stadig...), bemærkede jeg at mange af dem kunne konvertere fra s-video på
indgangen til composite på udgangen (og omvendt). Hvordan det sker skal jeg
ikke gøre mig klog på (sikkert noget med et digitalt kamfilter), ej heller
på kvaliteten (selv switchboxe til en hundredelap kunne gøre det).

Så det _kan_ altså lade sig gøre :-)

Martin

Re: Konvertere RGB til S-video

med
jeg
problem
jeg

Hej Martin

Hvor har du fundet sådan en "tingest"? Jeg har ikke ved talrige forsøg kunne
finde nogen. Måske har jeg bare søgt på det forkerte.
Tak for svaret.

--
Hilsen Lars Hjortø

Husk at fjerne nospam fra min adresse hvis du vil skrive til mig.

Re: Konvertere RGB til S-video

<snip>

heller
kunne

Der findes utallige - lige fra noname produkter til f.eks. JVC JX-S777 til
$800.
Et tilfældigt opslag hos Sony gav flg. resultat:

http://makeashorterlink.com/?A59726619

og ved f.eks. SB-V55A (til $80 men kan sikkert findes til det halve) står
der:
"Automatic Input Video Signal Transform Function: S-Video (Y/C) to Composite
Video and vice-versa "

Det eneste problem er nok at finde danske eller europæiske forhandlere, så
man slipper for at udskifte power supply'en.

Martin

Re: Konvertere RGB til S-video

Uden at kunne sige det 100% sikkert, så tror jeg, at det er de færreste
videomaskiner, der kan tage et RGB-signal på indgangen.

--
Med venlig hilsen / Kind regards
Jesper Larsen

Re: Konvertere RGB til S-video
det

Hej Jesper

Min er også en ældre S-VHS maskine der kan alt muligt jeg aldrig har sat mig
ind i. Da der er RGB i SCART-indgangen vil jeg da mene at den også kan
optage fra det, og sende det videre også vel sagtens... Men somme tider kan
man jo undre sig over tingene, så måske har du ret.
Tak for svaret.
--
Hilsen Lars Hjortø

Husk at fjerne nospam fra min adresse hvis du vil skrive til mig.

Re: Konvertere RGB til S-video

OK, lad os høre når du finder ud af det.

Hvilken maskine er der tale om?

--
Med venlig hilsen / Kind regards
Jesper Larsen

Re: Konvertere RGB til S-video

Ja, sæt den direktet til fjernsynet !

Re: Konvertere RGB til S-video

Goggle fandt dette DIY:
http://www.nexusuk.org/projects/rgb2svid/index.php

Plus dette færdige (nummer 2 i listen):
http://www.scancom.plus.com/en-gb/dept_4.html

Jesper G. Poulsen

Re: Konvertere RGB til S-video

Hej Jesper

Hvis jeg ikke lige kan finde en brugbar færdig konverter til en fornuftig
pris bliver dette nok løsningen. Men måske jeg i stedet skulle se om jeg
kunne finde en anden brugt D2-mac receiver med en S-video udgang i stedet..
Må kunne findes til en fornuftig pris.
Tak for svaret.
--
Hilsen Lars Hjortø

Husk at fjerne nospam fra min adresse hvis du vil skrive til mig.

Site Timeline