Konvertere lysbilledapparat til hjemmebiograf?

Jeg spørger lidt som jeg har forstand til, så bær over med mig om
nødvendigt.

De billige hjemmebioprojectore er vel ret beset en lcd skærm og en
lyskilde?

Ideen med at ploppe en lcdskærm i diasfremviseren er sikkert tænkt af
andre?

Kan det lade sig gøre? Kan man lave en løsning med et lille display der
er "gennemlysningsbart" (aner ikke hvad sådan noget hedder)?
Giver pæren i diasfremviseren lys nok?

Eller er lysbilleder (og 8mm film) i en langt overlegen kvalitet så det
kan nøjes med mindre lys?

Ideer og kommentarer modtages.

mvh

Tony

Re: Konvertere lysbilledapparat til hjemmebiograf?
Hej Tony

Kender ikke selv noget til det, men prøv at se her:

http://www.diy-tronic.de/content/diyvolksbeamer/index.html
http://www.tefs.de/beamer /

Re: Konvertere lysbilledapparat til hjemmebiograf?

Umidlbart tror jeg ikke en almindeligt LCD skærm kan lave nok "sort" til at
du vil få et ordentligt billede. Men jeg har selv leget med tanken om at
finde en gammel overhead projektor, skrælle bagsiden af skærmen på en
bærbar og lægge den oven på.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Re: Konvertere lysbilledapparat til hjemmebiograf?
JA og JA, men du skal have fat i et meget lille display der kan kravle
ind i sprækken på diasfremviseren. Og så skal du huske en kraftig
blæserkøling ned på lcd displayet.