Konverter fra 110V til 220V

Hej Gruppe,

Jeg har en Blender fra Canada, som jeg godt kunne tænke mig at bruge
herhjemme. Men den kører 120 V og 4,8 amp.

Jeg har en adapter, som konverterer fra 120 til 220 V, men er det nok?

Hvad skal jeg gøre for at bruge den herhjemme?

Mvh.
Anders

Re: Konverter fra 110V til 220V

nej du skal have en konverter fra 230 V til 120 V som kan lever 4,8 A.

JJ

Re: Konverter fra 110V til 220V
Hej igen,

Er der nogen, som ved hvor jeg kan få den henne?

/Anders

Re: Konverter fra 110V til 220V

De leste forretninger på min liste:
http://hjem.get2net.dk/hkj/ElectronicShops.html

Re: Konverter fra 110V til 220V

Hvor bor du?
Mvh,
Torben W.

Re: Konverter fra 110V til 220V

Hej!
En sådan karl vil jeg kalde en transformator.....
Mvh,
Torben

Re: Konverter fra 110V til 220V

Kald det hvad det skal være, da det kun er en motor tror jeg den
billige løsning med en konverter kan klare det. Men et helt andet
problem er frekvensen, en blender fra Canada er bygget til at
køre med 60Hz og i EU har vi 50Hz, det vil sige at den kommer
til at køre 20% for langsom og det tror jeg ødelægger funktionen
af den, det er min erfaring at de skal køre med fuld knald for
at være noget bevendt.

Mvh Max

Re: Konverter fra 110V til 220V

Hvis det er en almindelig blender har den en universalmotor i sig,
og den er ret ligeglad med frekvensen til det punkt hvor impedansen i
viklingerne blíver for stor, så ydelsen falder.

Re: Konverter fra 110V til 220V

Den billige løsning _er_ transformeren som Torben foreslår.

(Forudsat at du med en konverter forstår noget elektronik der koster x
gange en transformer.)

Anders: Køb en transfomer og se hvad der sker.

Mvh. Jørgen

Re: Konverter fra 110V til 220V

Ikke bare er en 500WA trafo en stort tung klods, men den koster
faktisk en del penge.

Det kommer lidt an på hvordan det er lavet, såkaldte travel convertere
der burde kunne klare jobbet koster ikke engang 10$ over there.

Mvh Max

Re: Konverter fra 110V til 220V

Hej igen!
Jeg har en sådan autotransformer til salg for små penge. Den kan håndtere
1kVA!!
Er produceret af Lübcke og er med læderrem for transport. Det var derfor jeg
spurgte om hvor i landet behovet var opstået.......

Venligst,
Torben

Re: Konverter fra 110V til 220V

Jeg tror det bliver vanskeligt (læs: umuligt) at købe "travel converter" til
$10, der kan omsætte 230VAC til 120VAC og levere 4.8A (det er 480 Watt!!!)

Send mig lige adressen på den butik!

mvh
Jens

Site Timeline