Kontrukstion til at sende seriel sekvens

Hejsa,

jeg har brug at skrue en konstruktion sammen som afhængig om et input
er højt eller lavt, skal sende to forskellige tegnsekvenser ud på en
seriel port (9600 baud).
Findes der noget hel eller halvfærdigt der kan klare dette (jeg har
pløjet Brincks katalog igennem uden at finde noget åbentlyst brugbart)
?

På forhånd tak for alle ideer og forslag
Jesper \

Re: Kontrukstion til at sende seriel sekvens

Det kan nemt laves med en PIC16F627.
Input til portB bit4,5,6,7 "har interrupt on change"
Serielt output klares nemt med den indbyggede USART.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Hvis det er nogle selvdefinerede tegnsekvenser så skal du nok have fat i en
lille uC med en asynkron seriel port! Du skal ikke bruge meget mere end
småkomponenter til din konstruktion - og der skal ikke laves noget
nævneværdigt software for at få den funktion du ønsker!

Mvh.

Morten

Re: Kontrukstion til at sende seriel sekvens

Må nok sige jeg misunder jer for de aktiviteter/faciliteter i har på DTU!
Jeg er selv studerende på IOT og der har vi slet ikke den slags
muligheder....... :-/

--
Morten

Site Timeline