kontaktrens til elektronik

Hejsa

Kan denne kontaktrens fra HaraldNyborg bruges til små-elektronik som potmetere og kontakter ??

Den skulle jo helst ikke være alt for fuld af olie der bare får nyt skidt til at hænge i potmetrene....

/HH

Reply to
Hans-Henrik Andresen

"Hans-Henrik Andresen" skrev i en meddelelse news:4636fb34$0$7603$ snipped-for-privacy@dreader2.cybercity.dk...

hmm jeg tænker på hvad der er der i som kan holde fugt væk og rust kunne det være et olie produkt,jeg ville nok finde et andet produkt prøv evt i radio lageret i århus,mener de har en serie hvor i der blandt er kontakt rens til ok penge mvh sloth

Reply to
hjmm

"Hans-Henrik Andresen" skrev i en meddelelse news:4636fb34$0$7603$ snipped-for-privacy@dreader2.cybercity.dk...

Jeg turde ikke af fare for at jeg ikke ved hvad det rustbeskyttende består af. Kob hellere det rigtige i elektronikløsdelsforretningerne. Vær opmærksom på at der findes to typer, en til slæbekontakter og en til kontaktor typen.

Børge

Reply to
Børge Larsen

det autoriseret rens koster jo ikke alverden, den bøt jeg har fra radiolageret er nok 6 år gammel og der er stadig noget tilbage, så de 80kr eller hvad den kostede er godt givet ud med alle de ting den har været brugt til, det er for meget besvær at prøve, med noget ukendt, som kan give fatale følger, du skal også sikre dig at de ikke har smidt silicone i flasken, den ødelægger alt.

/Rasmus

Rasmus

Som andre skriver, er der stor sandsynlighed for, at produktet indeholder olie.

Prøv at finde en passende type fra f.eks.

Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)
Karsten H.

"Karsten H." skrev i en meddelelse news:463720cd$0$91717$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

Først isopropylalkohold til at rense med. Og så lugtfri petrolium til at beskytte og smøre med. Det dur...

Hold op nogen "guldkorn", der bliver vidregivet her, uha-uha ;o)

Reply to
Allan Soerensen

"Hans-Henrik Andresen" skrev i en meddelelse

Der er silicone i det produkt fra Brandford, det kan bruges men er ikke særligt godt. Nu kommer det jo an på hvad du skal rengøre. Er det en billig "gettoblaster" eller er det en High End forstærker.

du skal også skældne mellem Potmeter og mekaniske kontakter.

potmeter er en verden for sig , i langt de fleste tilfælde skal det skiftes ud !, en rensning er altså kun en stakket frist. læs eks her

omvendt kan den silicone basseret olie der er i nogen produkter virke "smørende" på kontakter hvor der er en del mekanisk slid og mekanisk bevægelse.

her er de produkter jeg anbefaler

Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen
Reply to
Michael Meidahl Jensen

"Allan Soerensen" skrev i en meddelelse

Det er nu ikke så langt ved siden af ! se engang på databladet for en video rens . se under SAMMENSÆTNING / OPLYSNING OM INDHOLDSSTOFFER

Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen
Reply to
Michael Meidahl Jensen

"Michael Meidahl Jensen" skrev i en meddelelse news:4637500b$0$15888$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Det produkt du linker til er ikke en kontaktrens ;o) Det lyder ikke særlig smart at afslutte afrensningen med at smøre kontakten ind i petrolium, så der kan bindes en masse snavs på den.

Reply to
Allan Soerensen

"Allan Soerensen" skrev i en meddelelse skrev i en

Nej det er en Præcisionsafrenser :o) Det er Kontakt 60 eks også , Hvis du sammenligner produkterne vil du se at , det man eks anbefaler at afslutte "behandlingen" med ,Kontakt WL også indholder Petroleum. men min pointe er at, så at sige alle Præcisionsafrenser består for mestedelen af propan-2-ol eller isopropylalkohol eller isopropanol om man vil. Der til kommer div olier som enten smøre eller "beskytter"

Man bliver nok nød til at have en eller anden form for korrosions beskyttelse ellers holder kontakten jo heller ikke ret længe :o) I bund og grund er det vel nok mange gange et spørgsmål om design også ,hvis man vil ungå støv korrosions

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Hvis du skulle komme i en elektronik produktion og snakke om scilicone eller petrolium, så bliver du skudt og hængt, sådan stoffer er 200% off limites, dette kan ødelægge en hel print produktion, bare lidt scilicone, på et print der kommer ind i et lak rum, og så har du en PTA mand, der behgår selvmord, det samme gælder olie.

eks. så må vores montricer ikke bruger creme, der indeholder en lang rækker stoffer, såfremt de har gjort det så _skal_ de bære hvide handsker det er kun tilladt at bruge de creme, vi har i hallen, som også sørger for at bekæmpe ESD.

/Rasmus

Rasmus

Takker for alle svarene indtil nu - og jeg er længe skræmt væk fra HN, ærgeligt da det ligger lige om hjørnet.

Det der skal renses er trykkontakter på en counter/timer frekvenstæller så det er ikke 'bare' en gammel radio :(

Den nedersten på billedet. Der sidder kontakterne lidt fast, og den der skal 'hoppe' ud bliver sidende og der er heller ikke rigtigt forbindelse i kontaktsættet altid, så skal man lige presse nogle gange før det virker.

mvh. Hans-Henrik

Michael Meidahl Jensen skrev:

Reply to
Hans-Henrik Andresen

"Rasmus" skrev i en meddelelse

Min gamle mester blev tosset når jeg spiste æble når vi lavde print ,men det er også mange mange år siden. Men det er da rigtig hvad du skriver, jeg konstaterer blot hvilke stoffer der er i de mest gængse kontakt og rense spray. som jo så ikke bruges i produktionen. Som du jo så også kender fra jeres print produktion vil en "kemisk" ren metal overflade meget hurtig begynde at korroderer.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Hvis man nu er i korrekthedens ånd, så hedder det 2-propanol.:-)

--
Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)