Kontaktmelder -> digital

Hejsa

Jeg kan huske, at da jeg som dreng splittede diverse ting ad, sad der
sommetider sådan to små metal"plader", som når de blev trykket sammen
skabte forbindelse. Hvor får man fat i sådan nogle og hvad hedder de?

Nu kunne man jo nok selv fabrikere noget magen til, men de kan da ikke
koste noget særligt :-)

Næste udfordring bliver så, at få noget udstyr på som kan konvertere
sluttet/ikke sluttet til et digitalt signal jeg kan sende ind i min
database!

Jeg bruger pt. en del One-Wire temperatursensorer!

Nogen der kan pege mig i retning af det jeg mangler?

//Søren

Re: Kontaktmelder -> digital

Der skal nok lidt mere oplysning til??

kan jo være hvadsomhelst. Enhver mekanisk kontakt går jo under den
beskrivelse. Gamle tastaturer, fra før ledende gummi, bestod jo af en
lille plade som blev trykket på bundpladen, men som sagt er det princip
forlængst udskiftet med ledende gummi.

finn

Site Timeline