Kontakt t. skift ml. 5, 7 og 12V?

Kan det lade sig gøre at lave en kontakt, der skifter ml. 5,7 og 12 V. til
en blæser? Jeg har set en lave en dobbelt molexadapter, der giver 5 og 7 v.,
men den kræver jo, at man manualt hiver stikket ud og sætter det over på det
andet. Jeg kunne godt tænke mig at have en kontakt siddende bagpå kabinettet
til formålet.

Hilsen Finn

Re: Kontakt t. skift ml. 5, 7 og 12V?

Selvføgelig kan det det. Du skal blot have en drejeomskifter.

Re: Kontakt t. skift ml. 5, 7 og 12V?

Det er nok en god ide at få en der bryder før den slutter. Hvis du får en
der slutter den nye forbindelse før den bryder den gamle kan du risikere at
f.eks. stel/0V og 5V bliver sluttet sammen i et kort øjeblik, hvilket kan
have uheldige følger.

Desuden skal den nok være dobbelt, da den skal kunne skifte både 5V og 12V
på + siden af blæseren, og stel/0V og 5V på minus siden af blæseren.

Det nemmeste vil være at lave en der skifter mellem 7V og 12V eller 5V og
12V.

--
Mvh, Karsten.

http://www.vinding.adsl.dk

Re: Kontakt t. skift ml. 5, 7 og 12V?

Eller en der skifter mellem 3 modstande til en elektronisk regulator.

Eller bare bygge en der selv regulerer ud fra varmen.

Re: Kontakt t. skift ml. 5, 7 og 12V?

Jo, det ville selvfølgelig være det bedste. Så må jeg lige søge efter en
opskrift.  Den, Nmt har kan vist ikke klare effekten fra blæseren, der er
3,2W

Hilsen Finn

Re: Kontakt t. skift ml. 5, 7 og 12V?

Google og søg på rheostat fan

Nmt ? (Nordisk MobilTelefon ?)

Re: Kontakt t. skift ml. 5, 7 og 12V?

http://asp.webconsult.dk/privat/SingleProd.asp?p17%4

Hilsen Finn

Re: Kontakt t. skift ml. 5, 7 og 12V?

Aaah - oaky, jeg ville lave den selv.....

Re: Kontakt t. skift ml. 5, 7 og 12V?

at

Hvordan vil det kunne se ud i praksis?

Hilsen Finn

Re: Kontakt t. skift ml. 5, 7 og 12V?

Sådan her:
http://www.virtual-hideout.net/guides/7v_12v_baybus/index.shtml
http://www.virtual-hideout.net/guides/5v_12v_baybus/index.shtml

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci /

Dennis
Randers
www.d19s.dk

en
kan
12V
og

Re: Kontakt t. skift ml. 5, 7 og 12V?

tak for det. Jeg tror nu jeg måske vover at tilslutte blæseren til en
fanmate og så i 3 pin stikket på bundkortet.

Hilsen Finn

Re: Kontakt t. skift ml. 5, 7 og 12V?

Hvis det er til blæsere, så er denne en simpel løsning:
http://www.thansen.dk/product.asp?c27%6322671&n46%9331449&pn66%2680881

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci /
Re: Kontakt t. skift ml. 5, 7 og 12V?

">

Ja, den opfylder jo sådan set kravet. Blot har jeg så en ekstra adapter
tilføjet den i forvejen omfangsrige samling.
Fra Pc´ens psu er der jo i forvejen de tre spændinger, så en metode til at
skifte mellem dem ville være lidt snildere, synes jeg.

Hilsen Finn

Re: Kontakt t. skift ml. 5, 7 og 12V?

Det har du jo ret i, men en fra eller til.

Den besværlige måde og sikkert dyrere måde, men selvgjort er jo
velgjort.
Jeg har givet dig links til konstruktionerne andet sted i tråden.