Kontakt på LPT1

Jeg er ved at montere til tidstgning pc på vores racerbane, men kommer i
trivl om hvordan jeg montere kontakten til printerporten.

Det ene ben fra kontakterne tilsluttes til pin 25 på LPT1.
Det andet ben til pin 10 12 13 og 15.
Så er det jeg trivler, skal der monteres modstande til at holde signalet høj
indtil kontakten påvirkes, og  må jeg overhovet kortslutte ben 25 til 10 12
13 og 15.
//Morten

Re: Kontakt på LPT1

Beyondlogic.org er et rigtigt godt sted, hvad angår parallelproten....

Re: Kontakt på LPT1

Det er da en meget omfatende hjemmeside, og lidt for langhåret for mig.
Har du ikke noget lidt mere simplet?
//Morten

Re: Kontakt på LPT1

Okay: De fleste prote har pull up/down i forvejen, men en 10kOhm vil
ikke skade nogen.

10,12, 13 og 15 er input ben og kan tåle at blive kortsluttet til stel
(ben 25).