Kontakt med tre tilstande?

Jeg har en bevE6%gelsessensor, der skal tE6%nde lyset foran dF8%ren, nE5%r =
man
gE5%r ud eller kommer hjem. Jeg vil gerne have mulighed for helt at
deaktivere sensoren i visse situationer, ligesom jeg ogsE5% gerne vil
have mulighed for i visse situationer at lade lyset brE6%nde uanset om
der er nogen ved dF8%ren.

AltsE5% F8%nsker jeg mig tre 94%tilstande94%:
  1) Sensor og lamper er frakoblet og lyset forbliver slukket
  2) Sensoren styrer lyset, som tE6%nder nE5%r en person nE6%rmer sig
  3) Lyset brE6%nder konstant

PE5% producentens tilslutningsdiagram er der en lF8%sningsmodel, hvor man
har to vippekontakter. Problemet er sE5%, at to vippekontakter giver
fire kombinationsmuligheder. Derfor ville jeg gerne have en kontakt
med netop tre tilstande. Den skulle meget gerne passe ind i et FUGA
underlag, da den skal sidde indenfor ved siden af en almindelig
vippekontakt.

Kan nogen hjE6%lpe mig her? Findes der en leverandF8%r af sE5%danne logik-
styrede kontakter?

For interesserede er her et link til diagrammet:
http://www.servodan.dk/Forms/Download.aspx?fileid3D%%7B86AD83EE-87A1-4856-8 =
B75-5A8121FCABE0%7D

Hilsen Anders

Re: Kontakt med tre tilstande?

En del sensorer har den funktion at de er tændt hele tiden, hvis man
slukker og tænder hurtigt et par gange efter hinanden.

Altså har du kun brug for en "normal" kontakt, men den "rigtige" sensor.

Re: Kontakt med tre tilstande?
On May 20, 9:36A0%pm, "Klaus D. Mikkelsen"

Tak for dit svar. Jeg har allerede en sensor - som ikke har den
feature du nE6%vner.
SE5% jeg vil stadig gerne hF8%re andre ideer.

-Anders

Re: Kontakt med tre tilstande?

Det kan være, men du kan ikke regne med at finde en Fuga-omskifter
med tre stillinger, så en ny føler vil jeg regne for den bedste
løsning.

Brug to kontakter, og lev med den ekstra mulighed.

Ivar Magnusson

Re: Kontakt med tre tilstande?

Tak ogsE5% for dit svar.
Det kan vE6%re jeg ender med at acceptere to kontakter - men jeg er
selvsagt stadig interesseret i at hF8%re om nogen sidder med en idE9% til
lF8%sning af mit problem :)

[...]

Det kan vE6%re jeg ender med at leve med de to kontakter, men indtil
videre er jeg selvsagt stadig interesseret i at hF8%re om nogen har en
idE9% til lF8%sning af mit problem :)

-Anders

Site Timeline