Kontakt med tre tilstande?

Hej

Jeg har en bev=E6gelsessensor, der skal t=E6nde lyset foran d=F8ren, n=E5r = man g=E5r ud eller kommer hjem. Jeg vil gerne have mulighed for helt at deaktivere sensoren i visse situationer, ligesom jeg ogs=E5 gerne vil have mulighed for i visse situationer at lade lyset br=E6nde uanset om der er nogen ved d=F8ren.

Alts=E5 =F8nsker jeg mig tre =94tilstande=94: 1) Sensor og lamper er frakoblet og lyset forbliver slukket 2) Sensoren styrer lyset, som t=E6nder n=E5r en person n=E6rmer sig 3) Lyset br=E6nder konstant

P=E5 producentens tilslutningsdiagram er der en l=F8sningsmodel, hvor man har to vippekontakter. Problemet er s=E5, at to vippekontakter giver fire kombinationsmuligheder. Derfor ville jeg gerne have en kontakt med netop tre tilstande. Den skulle meget gerne passe ind i et FUGA underlag, da den skal sidde indenfor ved siden af en almindelig vippekontakt.

Kan nogen hj=E6lpe mig her? Findes der en leverand=F8r af s=E5danne logik- styrede kontakter?

For interesserede er her et link til diagrammet:

B75-5A8121FCABE0%7D

Hilsen Anders

Reply to
hejmand

snipped-for-privacy@gmail.com skriver:

En del sensorer har den funktion at de er tændt hele tiden, hvis man slukker og tænder hurtigt et par gange efter hinanden.

Altså har du kun brug for en "normal" kontakt, men den "rigtige" sensor.

.

Tak for dit svar. Jeg har allerede en sensor - som ikke har den feature du n=E6vner. S=E5 jeg vil stadig gerne h=F8re andre ideer.

-Anders

Reply to
hejmand

snipped-for-privacy@gmail.com skrev:

Det kan være, men du kan ikke regne med at finde en Fuga-omskifter med tre stillinger, så en ny føler vil jeg regne for den bedste løsning.

Brug to kontakter, og lev med den ekstra mulighed.

Ivar Magnusson

Reply to
Ivar

Tak ogs=E5 for dit svar. Det kan v=E6re jeg ender med at acceptere to kontakter - men jeg er selvsagt stadig interesseret i at h=F8re om nogen sidder med en id=E9 til l=F8sning af mit problem :)

-Anders

Reply to
anderschrist

[...]

Tak ogs=E5 for dit svar. Det kan v=E6re jeg ender med at leve med de to kontakter, men indtil videre er jeg selvsagt stadig interesseret i at h=F8re om nogen har en id=E9 til l=F8sning af mit problem :)

-Anders

Reply to
hejmand