Kontakt

Hej med jer,

Er ikke den store elektronik ørn så jeg prøver og se om ikke en af jer
kan løse mit lille problem.

Jeg har et gammelt og et nyt system der skal arbejde sammen.

På det nye system (A) har jeg en enhed som bliver tricket ved at et
kredsløb bliver lukket. (A) har 2,7v og 1mA ud på + udgangen og får så
det samme ind på - indgangen.

Den nye tricker til (A) har en pontiale fri kontakt som simpelthen
lukkes når (A) skal trickes. Alt i sin skønneste orden. Det nye system
trickes altså ved en simpel kortslutning.

Den gamle tricker (B) virker anderledes. Den har et lukket kredsløb
med 470 ohm og når den så skal tricke så kommer der yderligere
modstand. Det er fordi det gamle system har konstant 12v i kredsløbet
og 15mA. Når så der skal trickes så smides der lige ekstra modstand på
således kredsløbet kommer ned på 4mA hvilket er det der tricker.

Så jeg skal altså have lavet en lille sag som kortslutter kredsløb (A)
når kredsløb (B) siger fra 470ohm til ca 2.2Komh. I kredsløb (B) er
der ingen strøm pt. men jeg har mulighed for at tilfører 12v hvis det
ikke kan lades sige gøre at det styres via de 2,7v der allerede er i
(A).

Nogen der har et simpelt bud jeg kan bruge?

Mvh
Jens G

Site Timeline