Konstruktionsfejl i projektor

Jeg sidder og er ved at rense en LCD projector for støv i optikken..
I en ellers støvtæt kasse sidder der 3 LCD paneler omkring en prisme, under
sidder der lille flad blæser til  at køle dette arrangement. I toppen sidder
et fintmasket metalnet samt en tynd skumgummiplade, (aht. støv.)
Fin konstruktion, hvis det ikke lige  var fordi blæseren, blæser IND i
kassen. og der ikke sidder nogen form for filter på blæseren. !!!

Har jeg købt en dyr luftrenser eller er der noget jeg overser. Umiddelbart
burde blæseren vendes, så den suger luften ind gennem filteret, og støvet
bliver på ydersiden af kassen.

Jeg har hørt flere steder at det er et generelt problem med støv i disse
ASK/Epson projektorer.

mvh
JBH

Re: Konstruktionsfejl i projektor

Såddan en lyskanon larmer typisk en hel del så det kan godt ske at den
ville have det bedst i en husbox (16mm MDF) som får ren luft et andet
sted fra.

Hvis det skal være helt godt og den larmer rigtigt meget er der også
mange som putter et vindue i (af optisk glas) og leder den varme luft ud
af rummet.

Hushboxen vil også skærme af så lys der lækker ud af diverse huller ikke
kommer til at ramme lærredet.

Site Timeline