Konstruktion som kan sende til en IP-adresse

Jeg går og pusler med noget, hvor jeg gerne vil have en computer til at
reagere på et simpelt input via internettet.

Jeg har en computer, med fast IP-adresse. Nu ville jeg gerne konstruere et
apparat som i princippet kan sættes til internettet via en router et hvilken
som helst sted i landet (eller i verden for den sags skyld), hvor computeren
kan "se" når apparatet sender noget til dens IP.

Apparatet som sådan er meget simpelt - lidt som bare én knap, som man
trykker på. Når apparatet er forbundet til internettet, og jeg trykker på
knappen, registrerer computeren det.

Computeren behøver ikke at kunne kommunikere tilbage til apparatet, så dette
behøver ikke at have nogen fast ip.

Jeg har kigget lidt på den her: http://www.dontronics.com/elexol.html

Men jeg ved ikke om den egner sig til formålet.

Er der nogen som kan bidrage med et forslag?

Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Re: Konstruktion som kan sende til en IP-adresse

Jeg ville nok gå efter noget med en atmega128 på istedet, der findes en del
tcp/ip stack der er ported til den og en gcc compiler etc....

ellers laver freescale et lille demo board kaldet DEMO9S12NE64 hvilket jeg
også har arbejdet med og den er meget praktisk den kreds da den kan køre som
standalone, bare med en netværks trafo og et rj45 stik

Kasper

Site Timeline