konstruktion af speedometer/rpm tæller

Hvem gider at lave et digital speedometer/omdrejningstæller til mig?
Altså designe printpladen, og lave en liste med komponenterne.
Jeg er også intereseret i at få lavet et termometer som blinker med en
rød lys diode når den kommer under 5 grader.

Re: konstruktion af speedometer/rpm tæller

Og nu når vi er igang så vil jeg gerne ha lavet min bil, mit tag, min cykel
og mine lektier!
Har du hørt om DIY.

Hilsen Mikkel

Re: konstruktion af speedometer/rpm tæller
Hey Makker. Du er 7 dage for sent på den. Det er ikke længere den 1 april.

Men jeg har faktisk bygget en omdrejningstæller med udlæsning på både en
  bar og display med 2 forskellige shift lights med hver deres limit.

Men det er ABSOLUT ikke noget jeg bare lige laver og smider i hovedet på
dig.

Re: konstruktion af speedometer/rpm tæller

Hvorfor ikke, har du aldrig hørt om Open Source *LOL*.

Re: konstruktion af speedometer/rpm tæller

Hvorfor ikke bare købe det som et byggesæt ?

Kig på brinck.dk.

Re: konstruktion af speedometer/rpm tæller

DIY

Wellman har de byggesæt du ønsker.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

findes der andre byggesæt end velleman??? altså omdrejningstæller...

er der nogen der har erfaring med den nævnte fra velleman??

Re: konstruktion af speedometer/rpm tæller

Næh ikke med det byggesæt, men med Velleman genrelt kan jeg kun sige
positive ting. De laver meget høj kvalitet på deres ting. Så hvis du
har fundet noget hos dem, så vil jeg sige : køb du det bare.

Mvh
  Klavs.

Re: konstruktion af speedometer/rpm tæller
On 8 Apr 2005 11:07:13 -0700, snipped-for-privacy@mailcircuit.com (Klavs Rommedahl)

den ser nu godt ud den fra velleman... eneste minus er den ik går så
højt... 9900 er ik ret meget... nogen andre forslag til et diy projekt
med en der går op til 15000 evt??? syns jeg har kigget rundt men ku ik
finde nogen.. mon det overhovedet findes??

Re: konstruktion af speedometer/rpm tæller

Det kræver selvfølgelig at du køber deres sæt, men de er som regel
også ret godt til at hjælpe. I dit tilfælde bliver det en lidt
dårligere opløsning, men jeg kunne ikke forestille mig at de ikke vil
hjælpe dig. Ellers skal du tilbage til 78 - 79 i elektor, den havde
ikke de store begrænsninger, der var det et modstandsnetværk der
styrede det.
Mvh
  Klavs.

Site Timeline