Konnektor og diode

Det viste link (konnektor) med enkelte fatning og topindføring - 2.54 mm
benafstand til pritmontering.
Hvad hedder disse 3 enheder og hvor kan de købes samt (værktøj) tang til
montering af disse ledningerne.
Henvisning til Web link, vil også være fint :-)
www.sunwind.dk/konnektor.jpg

Skal brugen en diode med samme hustype som linket herunder viser.

Hvad hedder et sådan hustype og hvor kan jeg købe en diode der kan tåle
mindst 25Amp?

Også her vil henvisning til et Web-link være fint :-)

www.sunwind.dk/diode.jpg

Monie Jacobsen
Re: Konnektor og diode

Det er vist en DO-203 eller noget i den stil.
Kig f.eks. her: http://www.ixys.com/l274.pdf
Side O-6.

Spænding.?
25A middel strøm.?   (average)

Hvis du evt. også vil fortælle hvad den skal bruges i, kan der være
flere der kan/vil hjælpe dig.

Det havde været smart hvis du havde vist os den side af huset hvor
logoet er.!
Det findes da formentlig på den du har.? Udfra det kan man finde
fabrikat. og dermed evt. alternativer.

Til din info faldt jeg over en side vedr. dimensioneroing af dioder:
http://www.jedec.org/download/search/jesd282b01.pdf

Mvh. Jørgen

Re: Konnektor og diode
 Hej Jørgen
Mange tak for dit svar.

Har ikke kunne komme til computeren, arbejdet kaldte :-(

Mvh

Monie Jacobsen

Re: Konnektor og diode

Er du sikker på at det er en diode? (er huset isoleret fra?)
Er det en standard diode eller en schottky-diode (eller en SCR eller en
eller anden TRIAC)?

Hvilket gevind sidder på din 'diode'? 5mm? 10-32? 1/4"UNC?

FYI:
Dioder fremstilles med katode til huset (Eks.: 40HFR100 (40A 1000V) DO-203AB
(DO-5)package)
Dioder fremstilles med anode til huset (Eks.: 40HF100 (40A 1000V) DO-203AB
(DO-5)package)
(søg 40HF100 på google)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Re: Konnektor og diode
Tak villy

Mange tak for dir svar.

Har ikke kunne komme til computeren, arbejdet kaldte :-(

Mvh

Monie Jacobsen

Re: Konnektor og diode
Hej Monie

Det er Molex stik, tror serien hedder 6471 og terminalen 2759.
Kan købes hos Molex.

Ps: tangen koster en bondegård.

Mvh Max

Re: Konnektor og diode

Ja. Det har du ret i.

Jeg ville for nogle måneder siden købe en tang til et stik. Ikke Molex,
men lignende.
For at bruge den til måske 25 stik, til nogle "prototyper".
(Ikke privat, men hos min arbejdsgiver, et større firma i branchen)

Prisen var 1000 Euro.!   For en simpel tang.

Dvs. jeg købte ikke nogen tang.

Mvh. Jørgen

Re: Konnektor og diode
Hej Jørgen

Jeg kender det, har brugt nogle 100.000 på den slags værktøj efterhånden,
men man skal være opmærksom på at der er to måder firmaerne gør det,
nogle sælger dyre værktøjer og billige terminaler, og nogle nærmest
forære tængerne væk og så tager mere for terminalerne.

Mvh Max

Re: Konnektor og diode
Tak Max

Mange tak for dir svar.