Kondensator med lav ESR, hvor?

Jeg skal bruge 6 stk 1000µF med lav ESR til en SMPS controller. Men jeg
kan bare ikke finde noget på de danske webshops
(elsupply,brick,pcelektronik,vejlerc osv). Hvor kan jeg som privat
person finde sådan nogen?

Mikkel

Re: Kondensator med lav ESR, hvor?

Elfa eller RS

Bo //

Re: Kondensator med lav ESR, hvor?

Tak for det. Viste ikke at private kunne bestille hos Elfa, men det gik :-)

Mikkel

Re: Kondensator med lav ESR, hvor?

ØH?  Lav ESR er nu det samme som 105 grader og dem har PCelektronik en masse
af. Det må være en spøjs spænding du har dig.

Benny

Re: Kondensator med lav ESR, hvor?

Okay, det vist jeg ikke. Så var det godt jeg ikke købte flere hos elfa,
de er flere gang billigere hos pc-elektronik.

Mikkel

Re: Kondensator med lav ESR, hvor?

Du har opdaget at du kan bestille Elfa varenumre til Elfas priser hos
Århus radiolager og så hente dem et par dage senere, right?

... hvis man er i Århus til dagligt er det klart det billigste og
nemmeste at gøre.

Re: Kondensator med lav ESR, hvor?

Jeg har set at Århus radio lager er blevet købt af Elfa, men det med
afhentning har jeg ikke set. Det er dog også lige meget, det vil koste
mig mere i benzin at hente det end porto'en koste.

Mikkel

Re: Kondensator med lav ESR, hvor?

Hvordan det?

Så vidt jeg kan se har temperatur området for en kondensator ikke
nødvendigvis ret meget med den indre modstand at gøre.

Re: Kondensator med lav ESR, hvor?

Nej!
De 105 grader er ikke nok.
105 graders lytter er designet til kemisk at kunne tåle højere temperatur.
Lav ESR lytter har en anden fysisk udformning (internt), der sænker den
ohmske modstand.

mvh.
Kåre

Re: Kondensator med lav ESR, hvor?

NEJ: ESR og specifikation af øvre temperatur har ikke nødvendigvis noget
med hinanden at gøre.

Men: ofte er kondensatorer med lav ESR også specificeret til højere
arbejdstemperatyr.