Kondensator mærkning

Hej,

jeg vil gøre et forsøg på at reparere strømforsyningen i en Familynet
pc. To kondensatorer er revnet hvilket også passer med hvad jeg havde
forventet jvf. http://www.djohnse.dk/FNPC/PS100.html

For at finde+bestille to egnede kondensatorer er mit spørgsmål, hvad der
ligger i betegnelsen "SC" i f.eks. "2200µF/10V @ SC105°" ?

/Michael

Re: Kondensator mærkning

Det kan slet ikke betale sig og det lykkes næppe for dig at få den op at
køre.

Køb en brugt strøm forsyning på en markedsgruppe for 50kr.

Peter

Re: Kondensator mærkning

Det er en strømforsyning med specialmål, ikke en standard atx-kasse. Det
er desværre ikke noget man let finder brugt.

/Michael

Re: Kondensator mærkning

105 graders - den varme de kan tåle.

"normale" er 85 graders.

Re: Kondensator mærkning

Jeg kan kun gætte, men udfra det der skrives i teksten på siden du
henviser til:

SC er med lav ESR og/eller induktans, HM med højere.

Men kig på datablade hos produicenten. Teapo, såvidt jeg kan se.
Det er ikke et firma jeg kender.

F, eks. se her:
http://www.cbs.it/teapo.htm

Mvh.  Jørgen

Re: Kondensator mærkning
<snip>
Tak, det var lige hvad jeg skulle bruge.

Perfekt.

/Michael

Site Timeline