Kondensator mærkning

En "keramisk afkoblingskondensator" mærket med 473M.
Hvad er den lige på???

Re: Kondensator mærkning

Den er 47 *10^3 pF = 47000pF eller 47nF.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Takker. Havde også en idé om at man skulle bruge "farvesystemet" fra
modstande. Men jeg vidste ikke liiige hvilket præfix man gik ud fra. Altså
pF. Tak

Re: Kondensator mærkning

47nF som 15kw også skriver.
M'et indikerer at dens tolerance er på +/-20%

--
Venligst

Lasse C. Johansen.

Re: Kondensator mærkning

Hej!

Kig evt. også her - under eksempler:
http://da.wikipedia.org/wiki/Farvekodning_af_elektroniske_komponenter

mvh/Glenn

-

Re: Kondensator mærkning

God lærerig side!
Da J, K og M kun er angivet for hhv. 5%, 10% og 20% tolerance, har jeg lige
lidt uddybende mht. tolerancen

B = +/- 0,1%
C = +/- 0,25%
D = +/- 0,5%
F = +/- 1%
G = +/- 2%
H = +/- 2,5%
J = +/- 5%
K = +/- 10%
M = +/- 20%
R = -20%/+30%
S = -20%/+50%
Z = -20%/+80%

--
Venligst

Lasse C. Johansen.

Re: Kondensator mærkning

lige

En anden mulighed er
http://hjem.get2net.dk/hkj/miscel.html

hvor siden "Component type numbers" kan håndtere mange forskellige
mærkninger.

Site Timeline