Kondensator i min Denver DVD-438 eksploderet..

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en ny magen til?

Jeg har lagt et par billeder af den her:
http://www.autohenter.dk/kondensator /

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Re: Kondensator i min Denver DVD-438 eksploderet..

Nu ved jeg ikke hvorfor, men jeg får "forbidden" når jeg forsøger at se den
kondensator, og SÅ er det jo dæleme lidt svært at se hvad det er der er
sprunget i luften ;-)

Mvh
Henrik

Re: Kondensator i min Denver DVD-438 eksploderet..

De ligger her i stedet for :-)

http://www.websetter.dk/kondensator /

Undskyld kvaliteten..

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Re: Kondensator i min Denver DVD-438 eksploderet..

Fantastiske billeder.... du kan købe en ny hos enhver elektronikforhandler.
Men du skal jo også finde ud af hvorfor den er sprunget.

Peter

Re: Kondensator i min Denver DVD-438 eksploderet..

Enhver elektronikpusher.

Husk dog at spørge dig selv, hvorfor den er sprunget i luften !

Re: Kondensator i min Denver DVD-438 eksploderet..

Takker..

Jeg tror det er fordi jeg aldrig har slukket det billige lort ;-)

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Re: Kondensator i min Denver DVD-438 eksploderet..

Men en kondesator springer sjældent i luften, ved at den "bare" er slidt
op - det kortslutter de som regel af.

Kig (mål) om der er kortsluttet en diode mellem switchmodetransformator
og kondensator.

Re: Kondensator i min Denver DVD-438 eksploderet..

Jeg har ikke mulighed for at måle det. Og gider nok heller
ikke gøre så meget ud af det, så hellere opgradere til en
bedre afspiller ;-)

Der kommer en ny kondensator med posten, tak til Peter ;-)

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Re: Kondensator i min Denver DVD-438 eksploderet..

For din egen skyld, så vær parat til endnu et knald når du har monteret den
nye elektrolyt, da den ganske givet også vil lette låget når du sætter strøm
til dyret.

Som andre allerede har skrevet, så har du netop ikke fundet årsagen.

Hans

Re: Kondensator i min Denver DVD-438 eksploderet..

Så ryger den på lossepladsen ;-)

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Re: Kondensator i min Denver DVD-438 eksploderet..

Hvor i verden er det nu du bor? :-)

--
MVH Troels
www.broendbjerg.dk

Re: Kondensator i min Denver DVD-438 eksploderet..

Hvor i alverden bor du ?

Det kunne være at jeg var aftager af dit nuværende defekte produkt.

Klaus
(der tidligere har haft "held" med rep af Amitech DVD i en spritrus)
Re: Kondensator i min Denver DVD-438 eksploderet..

Fredericia

Lad os nu se om der ikke trods alle forudsigelser kommer liv i
den igen ;-)

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Re: Kondensator i min Denver DVD-438 eksploderet..

Der har du jo forklaringen.
Den kunne ikke klare deportationen.

Sådan nogle er der altid  :-)
Stiller selv gerne op i køen ;-)

Lev livet farligt!
Tag en chance og monter en ny.
Husk enten at montere låget på spillen, eller lægge noget over.
Flyvende kondensatorer er ikke sjove og kattene skulle gerne overleve.

Du kunne også prøve at få fat på en 220u/16V/105grader kondensator.

--
mvh Uffe

Re: Kondensator i min Denver DVD-438 eksploderet..

Såvidt jeg husker var det en 50V lyt jeg sendte til John, så den ryger
sikkert ikke pga. overspænding :-)

/peter

Re: Kondensator i min Denver DVD-438 eksploderet..

Prøv lige at tænde uden kondensator i, og mål om spændingen overhovedet
vender rigtigt. Det kan være den gamle vendte forkert, og endda at
silketrykket på printet også vender forkert, det er faktisk set. Bare brug
en modstand (4K7) og en lysdiode, hvis du ingen meter har.  :-)

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Kondensator i min Denver DVD-438 eksploderet..

Og så er der liv i lortet igen, tak til Peter for delene og den hurtige
respons ;-)

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Site Timeline