Kondensator, hvor er værdien på den?

Nu er det sådan at jeg ikke har noget måleudstyr der kan måle kapacitans
:) - Jeg har en lille orange keramisk kondensator, eller hvad det nu er, på
den står der:

471

Hvor stor er sådan en?

Brian

Re: Kondensator, HVAD er værdien på den?
Jeg kan ikke stave :) - Eller også glemmer jeg bare at læse korrektur, det
korrekte emne på tråden skulle være;

"Kondensator, hvad er værdien på den?"

Brian

Re: Kondensator, hvor er værdien på den?

470pF

/ Hans

Re: Kondensator, hvor er værdien på den?

Du kan se lidt mere om betydningen her:

http://www.add-electronics.com/tools/decode.pdf

/ Hans

Re: Kondensator, hvor er værdien på den?
kapacitans
er,

Tak for det, jamen så må jeg lede videre :)

Brian

Re: Kondensator, hvor er værdien på den?

Hvad mener du? En 470pF keramisk kondensator er formodentlig den mest
almindelige komponent du kan finde.

/ Hans

Re: Kondensator, hvor er værdien på den?

Lede videre i min rodestak af komponenter, jeg har nemlig en masse af dem
her, men den er lidt for lille til det jeg skal bruge den til :)

Brian

Re: Kondensator, hvor er værdien på den?

Jeg har nogle 470pF/630V Mica 5% liggende, men ellers prøv og spørg i
løsdelsgruppen hvis det skal være en keramisk.

/ Hans

Re: Kondensator, hvor er værdien på den?
dem

Ikke så vigtigt hvilken type det er, det var en 100 nF kondensator jeg ledte
efter, og jeg har fundet en i min rodestak nu :)

Brian

Re: Kondensator, hvor er værdien på den?
Gætter på 471 pF med en tolerance på +-10%

---