Komponentforhandler

Er der nogen her i gruppen der ved hvor i Storkøbenhavn man som privatperson
kan komme forbi en (fysisk) butik og købe en lille håndfuld diskrete
komponenter? Jeg har nu et par gange befundet mig i den situation at jeg
lige mangler et par modstande og en diode eller sådant noget. Mine
sædvanlige kilder (Universal Radio [lukket], Brinck [udgår for mere og mere
efterhånden som færdigvarer overtager komponentsalget], Aage Nielsen
[lukket]) tørrer lige så stille ud. Jeg tyer ofte til netbutikker
(pc-elektronik og elsupply) men finder det grotesk at skulle slippe måske 75
kroner i forsendelse for 20 kroner komponenter.

På min daglige vej til og fra arbejde krydser jeg byen øst/vest morgen og
eftermiddag, så en lille omvej kan sagtens forsvares. Men hvor pokker kører
man hen?

Med venlig hilsen
Jørgen Mangor Iversen

Re: Komponentforhandler

PC-elektronik er IMO yderst rimelig med hvad de beregner sig i porto.
Mine erfaringer med at købe komponenter der er kun positive.

Selv har jeg ikke nogen butik i nærheden, så jeg bruger næsten kun nettet.
Faren ved at bestille komponenter synes jeg ligger i at begrænse sig,
så kun det nødvendige kommer med ;-)

--
Uffe Bærentsen

Re: Komponentforhandler

Det er sikkert fint nok, men deres vilkE5%r holder vist ikke:
"Reklamation.

Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra PC Elektronik, skal
pE5%berE5%bes senest 3 dage efter modtagelsen.
Det en din pligt at angive og
pE5% forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Hvis der
opstE5%r fejl pE5% fE6%rdigvarer, inden for garantiperioden
skal du hurtigts muligt rette henvendelse til PC Elektronik. Du kan
som
udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest et E5%r efter du
har
fE5%et varen leveret. "

Intet om 14 dages returret, 2 E5%rs reklamationsret.

Kan man kun betale med efterkrav ? Det er da den dyreste form og den
giver vel ikke ret meget sikkerhed for kF8%beren.
--
Christian......http://www.yee-haw.dk
In C we had to code our own bugs. In Cpp we can inherit them.

jeg har nu aldrig hørt om to års reklamationsret på en modstand eller en
diode.

Jeg ved heller ikke om der er to ors reklamationsret på en rawl-plug
købt i det lokale byggemarked.

Er der nogen, der kan forklare mig lidt mere om det ?

Bo //

Re: Komponentforhandler

Nej, man kan, (også), vælge at overføre til bankkonto, eller at få girokort
medleveret.

Jeg tror ikke at Du finder andre internetforretninger der tager så store
chancer på selv den første ordre lagt hos dem. Ydermere får Du en mail når
pakken forlader forretningen.

Herligt at der stadig er forretningsdrivende, som ikke er paranoide. :-)

Orla Pedersen, simpel kunde hos PC
Re: Komponentforhandler
On Mar 6, 2:20A0%pm, Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]

Det giver dig da ikke mere sikkerhed.

Hvilke chancer mener du de tager ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
In C we had to code our own bugs. In Cpp we can inherit them.
Re: Komponentforhandler

Et medsendt GIRO kort, du ved, sådan et at man går på posthuset og betaler
når at man har pakket varen ud. :-/

Orla Pedersen
Re: Komponentforhandler

- Hvis man ikke overfører beløbet fra sin netbank (og sparer portoen på
Girokortet).

/Lars

Re: Komponentforhandler
Hej Christian

Sæt nu at manden opfatter handlerne som btb ?

Re: Komponentforhandler

Det er sælger, der har bevisbyrden for at der ikke er tale om forbrugerkøb,
så det er hans problem hvis han fejlagtigt tror at der er tale om B2B.
Iøvrigt gælder der også 14 dages returret ved B2B hvis andet ikke er aftalt.

Nå, det har vist ikke meget med elektronik at gører :o)

Re: Komponentforhandler

Jeg tror ikke jura'en tolker efter folks opfattelse, har man kF8%bt som
privat har man vel de 14 dages returret og de 2 E5%rs reklamationsret.
At man sE5% kan fE5% svE6%rt ved at komme igennem med dem mE5% jo sE5% vise=
 sig.

Jeg synes bare det kan fE5% nogle alarmklokker til at ringe nE5%r reglerne
ikke forklares som de skal, specielt efter al den omtale der har
vE6%ret.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
In C we had to code our own bugs. In Cpp we can inherit them.
Re: Komponentforhandler
Bortset fra min oprindelige klagesang om at finde en fysisk butik i
StorkF8%benhavn, har jeg faktisk gode erfaringer med PC-elektronik. En
simpel email kan godt fE5% 2 ordrer lagt i samme kuvert og dermed spare en
forsendelse pE5% mE5%ske 20 kroner.

I et tilfE6%lde fortrF8%d jeg kF8%b af en vare, trak varens pris (flere
hundrede kroner) fra fakturaen, returnerede varen med et brev der
forklarede regnestykket og betalte det skyldige belF8%b fra fakturaen pE5%
det vedlagte girokort via min netbank. Jeg har senere handlet der helt
uden problemer.

Men det ville vE6%re dejligt at kunne smutte forbi et sted pE5% vejen. SE5%
jeg vil lige checke tippet om ELFA i BrF8%ndby nE6%vnt i en anden post, en
af dagene.

JF8%rgen Mangor Iversen

Re: Komponentforhandler
Kender du ELFA i Glostrup?

/Lars

Re: Komponentforhandler
On Thu, 05 Mar 2009 22:09:24 +0100, Lars Peter Larsen

Hvor i Glostrup? Jeg troede kun de havde butik i Århus-området?

//michael

--
Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/mail /

Re: Komponentforhandler

Omtrent på hjørnet af Park Alle og Søndre Ringvej

Adressen er Park Alle 296, Brøndby - så jeg var kommet lidt for langt
mod nord i tankerne.

/Lars

Re: Komponentforhandler

Jeg ved ikke hvor du har det fra, at der skulle være en butik i Brøndby?

De har een butik i Brabrand:
https://www1.elfa.se/elfa~dk_da/b2b/start.do
Klik på "butik"

Bo //

Re: Komponentforhandler

Det andet (altså adressen i "Brøbø") er et kontor oprettet i 2001.

Re: Komponentforhandler

Adresen er også nævnt i deres 2007 hovedkatalog og jeg var forbi mange
gange (men aldirg inde) mellem 2003 og 2005. Jeg skal ikke kunne sige om
det er lukket siden.

/Lars

Re: Komponentforhandler

Det er ikke omtalt i 2008 og 2009 bogen, så jeg er ret sikker på at
Brabrand er den eneste fysiske ELFA butik i DK-land

Bo //

Re: Komponentforhandler

Og så runder vi den af: Der har tidligere været kontor og varudlevering
(ikke butik) i Brøndby,