Komponenter der kan 'føle' hinanden?

Hej NG!

Jeg har kigget lidt på nogle af de lidt mere kende elektronik
forhandlere på nettet, men er nok gået mere eller mindre i stå, da jeg
ikke er så kendt i miljøet.

Det jeg leder efter er ganske enkelt to ting som kan 'føle' hinanden,
hvis i forstår?

F.eks. hvis jeg står på den ene side af en dør, så kan den mærke min
vens komponent på den anden side af døren? Således jeg kan få besked om
dette ved hjælp af en lysdiode eller en hyleting?

Det må gerne være noget som også kan række op til et par meter?

Nogen der kan hjælpe mig lidt på vej?

Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
Re: Komponenter der kan 'føle' hinanden?
RFID? måske

Re: Komponenter der kan 'føle' hinanden?

Kan du uddybe det lidt? Kunne umiddelbart se på google at RFID emnet er
relativt stort.
Men kigger da lige videre...

Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
Re: Komponenter der kan 'føle' hinanden?
$ snipped-for-privacy@dread16.news.tele.dk:

En trådløs ringeklokke koster ingen penge nu om dage, kan den bruges som
udgangspunkt for det du vil?

Mvh. NKJensen

--
DYT ikke ved E-mail...

Re: Komponenter der kan 'føle' hinanden?

Desværre ikke. Komponenterne skal automatisk kunne markere sig når de
kommer tæt nok på hinanden.

Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
Re: Komponenter der kan 'føle' hinanden?
RFID som sagt eller en BlE5%Tands enhed.

Re: Komponenter der kan 'føle' hinanden?
On Wed, 01 Feb 2006 21:22:43 +0100, Dan Storm

Prøv evt. www.conrad.de
Du skal søge under tilbehør til bil. Der fåes en dims til centrallås,
åbner når man nærmer sig bilen, lukker når man går væk fra bilen. Jeg
ved, Renault har det på nogle af deres modeller.

Vh.