Komponent søges

Jeg har et lille SMD kredsløb som sidder i en modtager i en fjernstyret
flyver. Men følgende komponent er i stykker. Men jeg kan ikke finde ud af
hvilken type komponent det er. Det ligner en effekt SMD transistor og har
følgende betegnelse : CHN D40NF 03L

Er der nogen der kan fortælle mig hvad det er for en og om jeg hvad evt kan
udskifte den med.

Jesper

Re: Komponent søges

Hej Jesper

Det kunne vE6%re sE5%dan en:

N-CHANNEL 30V - 0.0095 OHM - 40A DPAK LOW GATE CHARGE STRIPFET POWER MOSF=
ET:
http://www.st.com/stonline/books/ascii/docs/6824.htm

STRIPFET - det lyder....

mvh/Glenn

Re: Komponent søges

Det kunne være sådan en:

N-CHANNEL 30V - 0.0095 OHM - 40A DPAK LOW GATE CHARGE STRIPFET POWER MOSFET:
http://www.st.com/stonline/books/ascii/docs/6824.htm

Hej Glenn

Ja det ligner den på en prik. Det er vist ikke en jeg sådan lige kan få fat
på eller hvad. Havde regnet med det var en almindelig effekt transistor.

Hvor kan jeg skaffe sådan en, og kan den erstattes af noget andet.

Jesper

Re: Komponent søges

Hej Jesper

PS: Hvis den ligger loddet pE5% et print, skal der nE6%rmest et mirakel t=
il20%
at kan fE5% loddet den gamle af?

Check om benenes placering er OK og om D2pak kan vE6%re pE5% samme sted s=
om20%
Dpak. Hvem kender forskellen?

-

Kig f.eks. pE5%:

D2pak

IRFS3507
n-channel
97A
75V
190W
Rds 0,007 ohm

Muligvis virker denne link - datablad:
http://www.elfa.se/pdf/71/07100779.pdf

-

Dpak

IRLR8503 - dog har den en lavere Vgs, men jeg *tror* det ikke burde vE6%r=
e20%
et problem.
n-channel
44A
30V
65W
Rds 0,011 ohm

http://www.elfa.se/dk /

Muligvis virker denne link - datablad:
http://www.elfa.se/pdf/71/07118748.pdf

mvh/Glenn

Re: Komponent søges

Hej Jesper

PS: Hvis den ligger loddet på et print, skal der nærmest et mirakel til
at kan få loddet den gamle af?

Check om benenes placering er OK og om D2pak kan være på samme sted som
Dpak. Hvem kender forskellen?

----

Hej Glenn

Ja den ligger loddet på på printet, og ja den er ikke til at få, men jeg kan
nok finde en nødløsning, med at klippe benene på den anden og lodde den nye
ovenpå. Det bliver noget klamp, men det går nok, jeg skal nok finde en
løsning.

Jesper

Re: Komponent søges [alternativ motor? ??]

Hej Jesper

Hvordan brE6%ndte du sE5% den transistor af - det er vel ret svE6%rt elle=
r...

-

Hvad med alternativ motor i selvbyg eller fE6%rdigbygget med 3-faset20%
kontroller - fra tidligere sendt NG mail:

http://www.torcman.de/shop/torcman_preise.pdf

http://www.torcman.com /
Citat: "...
TM 685 - Monster
2E%..
Es gibt ihn derzeit mit der StatorlE4%nge  20, 30 und 40mm als20%
14pol-Variante. Der Leistungsbereich liegt zwischen 1500 und 4500 Watt,20%
konnte aber bislang mangels passendem Drehzahlsteller nur bis ca.20%
3200Watt erprobt werden. Der sinnvolle Drehzahlbereich liegt hier20%
zwischen 4000 und 7000U/min. Im Direktantrieb sollten Luftschrauben bis20%
26" kein Problem darstellen, fFC%r Luftschrauben bis 36 Zoll ist ein20%
passendes Getriebe-Set erhE4%ltlich.
2E%.."

TM430 - Maxi - BemE6%rk dog at en stor del af yderhuset er rotor! Check20%
det venligst selv.

Citat: "...
Alle BausE4%tze und Fertigmotoren finden Sie im Online-Shop!
2E%..
Mit der Serie TM430 adressieren wir alle Anwendungen, die im Bereich20%
zwischen 800 und 1800Watt liegen und bisher nur von wenigen Herstellern20%
als Direktantrieb angeboten werden. Es stehen 2 StatorlE4%ngen und jeweil=
s20%
eine 10pol- und 14pol-Variante zur Auswahl. Die 10pol-Varianten sind fFC%
r20%
Anwendungen mit hohen Drehzahlen (8000 - 16000U/min) ausgelegt, wie sie20%
insbesondere bei Modellhubschraubern mit 20 - 32 Zellen benF6%tigt werden=
2E%20
AuDF%erdem werden die 10pol-Versionen generell fFC%r alle Anwendungen20%
empfohlen, bei denen 24 und mehr Zellen eingesetzt werden. Der Grund20%
dafFC%r ist, dass die derzeit verfFC%gbaren Drehzahlsteller bei grF6%DFe=
ren20%
Zellenzahlen und hoher Leistung mit den 14pol-Typen nicht immer20%
zufriedenstellend arbeiten. Diese Motoren (10 und 14poler) kF6%nnen20%
problemlos Luftschrauben von 18 bis 22" Durchmesser direkt antreiben.
2E%..
TM430-20 : 500 - 1000Watt
2E%..
TM430-30 : 800 - 1800Watt
2E%..
http://www.torcman.com/motoren/tm430/datenblatt_430_v1.1.pdf
2E%.."

http://www.torcman.com/motoren/manuals/bed_anl.pdf
http://www.torcman.com/motoren/manuals/anl_eco_200d_scr.pdf
http://www.torcman.com/motoren/manuals/verl_mont.pdf

-

Hvis man er innovativ og gerne vil designe sin egen 3-fasede20%
motorkontroller:

Tornado N-Kanal:
http://www.bldc.de /
"...
Aufgrund der Schwierigkeiten, die wir mit den verwendeten Treibern20%
(TC4427) hatten, haben wir nun einen reinen N-Kanal Steller entworfen.20%
Dieser basiert auf dem Atmel Mega8 Mikrocontroller. Als Treiber kommen20%
hier IR2102 zur Anwendung.
2E%.."

I stedet for halvbro MOSFET-driveren IR2102, kan der anvendes de nyere20%
generationsdrivere:

*IR2102, IR2144, IR21844 (op til 600V bootstrap) (1. generations MOSFET20%
driver)

*LM5104 (op til 100V bootstrap) (2. generations adaptive MOSFET driver)20%
minsker switch tab og diodetab.

*UCC27221, UCC27222 (op til 20V bootstrap) (3. generations predictive20%
MOSFET driver) minsker switch tab og diodetab, sE5% kF8%ling er unF8%dven=
dig20%
med f.eks. CoolMOS:

High-Efficiency Predictive Synchronous Buck Driver:
http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/ucc27222.html

Predictive Control Maximizes Synchronous Rectifier Efficiency:
http://powerelectronics.com/mag/power_predictive_control_maximizes /
Citat: "...Third Generation: Predictive Gate Drive99%  Technique..."

mvh/Glenn

Re: Komponent søges [alternativ motor???]

Hvordan brændte du så den transistor af - det er vel ret svært eller...

-
Hej Glenn

Ja der skete det flyet kom op i lidt meget modvind, så det lige pludselig
styrtede til jorden, derefter kørte den ene motor hele tiden. Efter lidt
måling på kredsløbet viste det sig at transistoren var smuttet. Øv

Det er ikke noget proffessionelt fly, men bare et billigt legetøjs fly til
ca 200,-, men jeg vil da lige se om det kan ordnes igen så jeg ikke bare
skal smide det ud.

Jesper

Re: Komponent søges [alternativ motor???]
Men hvor kan jeg få fat i løsdelene ?

Jesper

Re: Komponent søges [F.eks. online køb via Elfa]

F.eks. online kF8%b via Elfa.

mvh/Glenn

Re: Komponent søges [F.eks. online køb via Elfa]

Ups det bliver dyrt hvis jeg køber den via Elfa, 137 ,- med fragt og det
hele. Det er snart lige så meget som selve flyveren, så det kan ikke lønne
sig.

Har du andre steder ?

Jesper

Site Timeline