Komponent montage

Hejsa

Vi får pt. lavet råprint flere forskellige steder (PCBCart og nogle
danske). Monteringen forgår dels hos danske leverandører eller in-house.
Prototyper bliver loddet in-house.

Jeg har dog spekuleret på om der findes nogle steder i f.eks. Østen som
lige som PCBCart er nemme at bruge til at få sine print monteret op -
primært prototyper og mindre serier - til rimelige priser og med en
ordentlig kvalitet.

Det vil selvfølgelig være at foretrække at de har de flest gængse
komponenter på lager eller kan bestille dem, men ikke nødvendigvis et
krav. Tilgengæld skal de være i stand til at håndtere 0402
modstande/kondensatore og 0.5mm pitch komponenter. Muligvis kunne
BGA'ere også være rare men er dog ikke rigtig noget vi bruger da vi ikke
selv kan lodde det op i huset hvis vi skulle have lavet en prototype
eller lign.

Nogen der har nogle gode bud?

- Lars

Re: Komponent montage

Det tilbyder Goldphoenix, som du jf. en anden tråd har fået lavet råprint
hos.
Se http://www.goldphoenixpcb.biz/protopyping.php

Jeg har ingen ide om pris og kvalitet, kunne bare huske at jeg havde set at
de også tilbød montage af prototyper.

Re: Komponent montage

Ja nu du nævner det kan jeg godt huske jeg har bemærket det også. Hmm,
mon man skulle skrive ud og spørge hvad de skal have for det?

- Lars

Re: Komponent montage

Hvad er mindre serier ?
Jeg bygger ofte mellem 10 og 50 af een model

Jeg får normalt produceret i DK, fordi det i den sidste ende er
billigst. Der er folk, der kan gennemgå en stykliste og stille spørgsmål
til det.

Bo //

Re: Komponent montage
Hej Lars

Find et firma i DK der har forbindelser til østen, de kan
så fortælle dig hvornå det kan betale sig at bruge den
løsning frem for en DK løsning.

Re: Komponent montage

(som så også skal tjene på det når det bliver lavet i østen, derved ikke
østen-østen priser)

Kasper

Re: Komponent montage
Hej Kasper

Du kan så bruge tiden på det du er god til og lade dem der
er godt til at klare østen gøre det. På den måde tjener
du i den sidste ende nok mere.

Re: Komponent montage

Jeg bruger Zoma i Frederikssund til BGA montering.
De har også en afdeling/aftale i østen til store serier.
Ring op og tag en snak med dem. De taler dansk :o)

/Bo.

Site Timeline