Komponent fra Sony minidisc

Har adskilt en Sony MDS-JA3ES minidisc afspiller.

En defekt knap er årsagen, og jeg har loddet den ud.
Men hvad hedder sådan en dims ? Det gør det lidt svært at finde delen på
diverse sider, når man er novice i de her ting, og ikke er i besiddelse af
et diagram !

Knappen fungere således at den kan drejes til henholdsvis højre og venstre,
hvorved der aktiveres skip nummer frem og tilbage, derforuden er der en
aktiveringsfunktion, når knappen trykkes ind.

Der er tre ben på den ene side, og to på den anden side. Desuden to store
ben på modsatte sider, men det er så vidt jeg kan se, kun til fastholdelse
af komponenten.
Det eneste der står på er: Panasonic 2065 2

Mvh
Jan Rysz

Re: Komponent fra Sony minidisc

Evt. nogen der ved, hvor jeg skal henvende mig for at få et diagram ?

Mvh
Jan Rysz

Re: Komponent fra Sony minidisc

Ifølge Expert servicecenter, der siger de ikke kan skaffe delen mere, har
jeg fået oplyst et bestillingsnummer:
 1-467-891-21

Ikke fordi det siger mig så meget, men måske nogle af jer kloge hoveder kan
hjælpe lidt ?

Mvh
Jan Rysz

Re: Komponent fra Sony minidisc
On Wed, 2 Aug 2006 10:05:47 +0200, "Rysz \(8900\)"

Det kunne godt lyde som en rotary encoder. Er det noget lignende en af
disse?
http://www.ceatec.com/2005/imgx/product/0211.jpg

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Re: Komponent fra Sony minidisc

Den ligner forfærdelig meget den midterste i nederste række.

Mvh
Jan Rysz

Re: Komponent fra Sony minidisc

Det er sådan en, for jeg er ikke den eneste med problemet:

http://groups.google.dk/group/sci.electronics.repair/browse_frm/thread/ed9e1b749e76a54/121b573d39abca2f?lnk=st&q=&rnum=9&hl=da#121b573d39abca2f

Godt et gammelt indlæg, men det bekræfter din ide om hvad det var jeg
manglede.

Nu skal jeg så bare have fundet ud af, hvilken jeg skal have, og hvor jeg
kan få den henne.

Mvh
Jan Rysz

Re: Komponent fra Sony minidisc
On Wed, 2 Aug 2006 17:30:28 +0200, "Rysz \(8900\)"

Jeg købte engang nogle hos Conrad. Jeg vil tro at de stadig har dem.
Der er flere forskellige alt efter hvordan benene skal sidde, og om
der skal være gevind til en monteringsmøtrik eller ej.

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Re: Komponent fra Sony minidisc
On Wed, 2 Aug 2006 17:22:39 +0200, "Rysz \(8900\)"

Jeg har en ukristelig bunke encodere liggende fra div. leverandører
som samples. Kan du ikke tage et billede af din defekte, med en lineal
ved siden af så jeg kan se størrelsen.

1-467-891-21 er UDGÅET fra SONY, ja.

Re: Komponent fra Sony minidisc

Har desværre ikke nogen form for digitalkamera.

Den er 12,5 mm på begge led, kroppen er 7 mm høj og gevindstykket er 7 mm
langt

Har forsøgt at skrive til dem, men det får jo nok ikke meget ud af så :-(

Har desuden kontaktet Rosenmeier, men det lyder som om jeg bliver nødt til
at finde en reservedelsmaskine.

Mvh
Jan Rysz

Re: Komponent fra Sony minidisc

Ingen havde noget liggende, så det var en no-go

Mvh
Jan Rysz

Re: Komponent fra Sony minidisc

Hvis du nogensinde kommer forbi genbrugspladsen ude pE5% D8%rneborgvej
kan du jo se om der er smidt noget elektronik med tilsvarende knapper
ud.
Selv om der stE5%r klunsning forbudt siger de ikke noget til at man
tager en ting eller to hvis man kan bruge det.

--20%
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spF8%rg...

Re: Komponent fra Sony minidisc

Har klaret den. En venlig sjæl havde en defekt maskine stående, men med
intakte knapper :-)

Mvh
Jan Rysz

Site Timeline