Komponent fra scart (f.eks. til Kiss DP-500)

Nu faldt jeg over tråden scartstik forbindelser hvor følgende link med scart pin-out kom frem

Hvis man gerne vil lave et scart-->Komponent, kan man så blot nøjes med 3x

75ohm coax forbundet med hhv. 5BLUE Ground 7BLUE
--
9GREEN Ground
11GREEN

JL skriver:

Det der er ikke komponent, men RGB. Og ja, du har brug for en sync (den er på somposite benet svjh).

Klaus

 Click to see the full signature
Reply to
Klaus D. Mikkelsen

RGB er ikke component, component er noget frygteligt noget med yuv og sager.

Ja, du har brug for en H og en V sync, eller en kombineret H/V sync eller også er du så "heldig" at du har ikke har brug for det, men bruger Sync-on-Green.

Det kommer an på hvad du har tænkt dig at helde signalet i...

Den her side fortæller nok det du har brug for at vide:

Flemming Frandsen

Først og fremmest tak til såvel Klaus som Flemming for jeres svar.

sager. Okay, jeg har kigget på det link du sendte, men forstår stadig ikke helt hvorfor gængse component kabler så blot har 3xRCA i hhv. rød, grøn og blå. Hvad "er der" i disse 3 kabler udover et RGB signal... (eller det skal måske hedde et yuv signal??) Beklager at jeg ikke helt kan hitte rede i terminologien, jeg er nybegynder...

Jeg skal faktisk netop bruge Sync-on-Green. Vil det så sige at mit component signal kan produceres udfra diagrammet i mit første indlæg?

En Infocus X1

Mvh JL

Reply to
JL

JL skriver:

Er det et VGA signal du skal bruge (når du skriver sync on green), et RGB, eller component?

Det er 3 forskellige signaltyper.

Klaus

 Click to see the full signature
Reply to
Klaus D. Mikkelsen

Jeg skal lave et scart-->3xRCA der kan forbindes til følgende kabel:

"Making own HD15 cable: As far as how to make the cable, Y should go to G, Pb should go to B, and Pr should go to R. This is pretty much consistent everywhere, so if you simply buy a "component to HD15 breakout cable" it will probably work. Yes, sync on green is correct for component signals. HD15 to component cable HD15 pinouts:

1= red (Pr) 2= green (Y) 3= blue (Pb) 6= red ground 7= green ground 8= blue ground"

Således at det totalt set bliver: scart-->3xRCA-->HD15

Jeg er primært i tvivl om scart-->3xRCA...

Mvh

JL

Reply to
JL

Så skal du finde ud af, hvor de forskellige signaler er placeret i scart på din Kiss. Component er ikke standard i et scart stik.

Pr

simply

on

HD15 er "normalt" monitor kabel, og i følge denne side:

Er component indgangen placeret i s-video stikket, så HD15 er kun til VGA.

Klaus

Reply to
Klaus D. Mikkelsen

Ok, jeg må forsøge at spørge Kiss efter et diagram.

snip

Der er både component på VGA stikket og på s-video stikket (som har tre ekstra ben på X1'eren af samme grund...)

Tak for din hjælp, nu er jeg da kommet lidt videre :-)

- JL

Reply to
JL