Komponent fra scart (f.eks. til Kiss DP-500)

Nu faldt jeg over tråden scartstik forbindelser hvor følgende link med scart
pin-out kom frem
http://www.diyha.co.uk/electronics/scart.html

Hvis man gerne vil lave et scart-->Komponent, kan man så blot nøjes med 3x
75ohm coax forbundet med hhv.
5BLUE Ground
7BLUE
---
9GREEN Ground
11GREEN
----
Re: Komponent fra scart (f.eks. til Kiss DP-500)

Det der er ikke komponent, men RGB. Og ja, du har brug for en sync (den
er på somposite benet svjh).

Re: Komponent fra scart (f.eks. til Kiss DP-500)

RGB er ikke component, component er noget frygteligt noget med yuv og sager.

Ja, du har brug for en H og en V sync, eller en kombineret H/V sync
eller også er du så "heldig" at du har ikke har brug for det, men bruger
Sync-on-Green.

Det kommer an på hvad du har tænkt dig at helde signalet i...

Den her side fortæller nok det du har brug for at vide:
http://www.hut.fi/Misc/Electronics/faq/vga2rgb/scart.html

Re: Komponent fra scart (f.eks. til Kiss DP-500)
Først og fremmest tak til såvel Klaus som Flemming for jeres svar.

sager.
Okay, jeg har kigget på det link du sendte, men forstår stadig ikke helt
hvorfor gængse component kabler så blot har 3xRCA i hhv. rød, grøn og blå.
Hvad "er der" i disse 3 kabler udover et RGB signal... (eller det skal måske
hedde et yuv signal??)
Beklager at jeg ikke helt kan hitte rede i terminologien, jeg er
nybegynder...

Jeg skal faktisk netop bruge Sync-on-Green. Vil det så sige at mit component
signal kan produceres udfra diagrammet i mit første indlæg?

En Infocus X1

Mvh
JL

Re: Komponent fra scart (f.eks. til Kiss DP-500)

http://www.projectorcentral.com/component.htm

Er det et VGA signal du skal bruge (når du skriver sync on green), et
RGB, eller component?

Det er 3 forskellige signaltyper.

Re: Komponent fra scart (f.eks. til Kiss DP-500)

Jeg skal lave et scart-->3xRCA der kan forbindes til følgende kabel:

"Making own HD15 cable:
As far as how to make the cable, Y should go to G, Pb should go to B, and Pr
should go to R. This is pretty much consistent everywhere, so if you simply
buy a "component to HD15 breakout cable" it will probably work. Yes, sync on
green is correct for component signals.
HD15 to component cable
HD15 pinouts:
1= red (Pr)
2= green (Y)
3= blue (Pb)
6= red ground
7= green ground
8= blue ground"

Således at det totalt set bliver: scart-->3xRCA-->HD15

Jeg er primært i tvivl om scart-->3xRCA...

Mvh

JL

Re: Komponent fra scart (f.eks. til Kiss DP-500)

Så skal du finde ud af, hvor de forskellige signaler er placeret i scart på
din Kiss. Component er ikke standard i et scart stik.

Pr
simply
on

HD15 er "normalt" monitor kabel, og i følge denne side:
http://www.digit-life.com/articles2/infocus-x1 /
Er component indgangen placeret i s-video stikket, så HD15 er kun til VGA.

Klaus

Re: Komponent fra scart (f.eks. til Kiss DP-500)

Ok, jeg må forsøge at spørge Kiss efter et diagram.

snip

Der er både component på VGA stikket og på s-video stikket (som har tre
ekstra ben på X1'eren af samme grund...)

Tak for din hjælp, nu er jeg da kommet lidt videre :-)
- JL

Site Timeline