Kommentarer til udvikling/fusker kit.

Hej

Er her nogen som kender til dette udvikling/fusker kit.

Jeg vil gerne have jeres kommentarer inden jeg måske bestiller det, meget gerne med begrundelser. Da jeg ikke rigtig har nogen til at kickstarte/hjælpe mig med programmering, er jeg ikke til at tale fra Basic compiler udgaven. Jeg ved godt det nok er det er det mindst smarte programmeringssprog, men jeg bliver nok voksen og hopper videre til c eller asm senere hen.

Mvh Manse

Reply to
manse

"manse" skrev i en meddelelse news:47ee202f$0$90276$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Jeg kender ikke det pågældende kit, men synes det lyder pænt dyrt... Som fusker vil jeg forslå følgende, som fungerer rigtig godt, og har mange anvedelses muligheder:

Compiler: AVR-studio med GCC C-compiler plugin. Det er gratis og fungerer upåklageligt! Board: Olimex AVR-MT-128 som er et ATMEGA128 board med alfanummerisk display, taster, buzzer, relæ, COM port og meget mere. Programmer / JTAG: Enten Olimex JTAG (USB eller RS232), eller bare den billige programmer. Så får du godt nok ikke JTAG med, men det er jo heller ikke et must, omend det er MEGET anvendeligt.

Priser ved Olimex: Board: 45 Euro USB JTAG: 38 Euro RS232 JTAG 30 Euro Programmer: 10 Euro.

Dvs. du kan være rigtig godt kørende for 100 Euro.

Når man snakker hjemme-fusk, så er det vigtigt at der er nogen at spørge til råds. Ved at vælge ATMEGA processor og C-compiler, så er der virkelig mange der kan hjælpe, og man er hurtigt igang.

mvh Kåre

Reply to
Kåre

"Kåre" skrev i en meddelelse news:47ee75c9$0$15885$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Det var så et andet programmeringssprog end Manse klart gav udtryk for han ville anvende....

.... det var så en helt anden processor end den Manse ønskede et start-kit til. .... og det er billigere, men der er heller ingen touch screen

Spørgsmålet var "Er her nogen som kender til dette udvikling/fusker kit" ;o)

Reply to
Allan Soerensen

Hej Manse,

Jeg bruger selv EASYPIC4 med C kompiler og er godt tilfreds. Boardet er stabilt og der er et fornuftigt forum til hj=E6lp (f=F8lger dog ikke Basic delen af forummet). Alt ialt er jeg godt tilfreds.

-Steen

Reply to
Steen Garbers Enevoldsen

jeg har ingen erfaring med det, men

har et board der kan både c og basic C-CONTROL PRO APPLICATION BOARD MEGA 128

til ca 600kr. de har billig porto til dk og fin service....

Reply to
tp

OK, fair nok. Jeg troede han skrev at han NOK ville vælge Basic. Jeg vil stadig mene at når han ikke har nogen at spørge til råds, så er det dumt at vælge Basic. Der er altså ikke mange ude i verden der bruger det... Det er bedre at vælge noget hvor der er support/hjælp at hente.

Reply to
Kåre

Tilgengæld var det det mest brugte sprog i 80erne hvor alle hjemmecomputere kom med det, og jeg vil gætte på at der findes en halv million lærerbøger om emnet. Endvidere er syntaksen simplere end c, man pløjer jo nærmest bare derudaf :)

10 print "hej" 20 goto 10

:-)

Reply to
tp