Kommende Elektronikfagtekniker! - Page 2

Re: Kommende Elektronikfagtekniker!
http://www.google.dk/search?hl=da&q=%2B%22FET+transistor%22&btnG=S%C3%B8g&meta=lr%3D

og sådan kunne man fortsætte EDB-behandling, IT-teknologi, IP-protokol...

Bo //

Re: Kommende Elektronikfagtekniker!

LED-display, LCD-display...........

Mvh. Uffe Ravn

Re: Kommende Elektronikfagtekniker!

LED = Light Emitting Diode, hvad er der forkert her?
LCD = Liquid Crystal Display => dobbeltkonfekt ;-)

--
mvh Uffe

Re: Kommende Elektronikfagtekniker!

Douh!

Mvh. Den anden Uffe

Re: Kommende Elektronikfagtekniker!

Kære Bo!
Det er en meget gammel nyhed. Du bør opdatere dine engelsk kundskaber......,
hoho.

Mvh
Torben W.
Electronics Engineer(HND)
(HND= Higher National Diploma)

Re: Kommende Elektronikfagtekniker!

Jeg ved det. En bilmekaniker hedder osse en engineer, fordi en
motor/maskine hedder en "engine"

-civilingenør fra 1980, da det hed DtH :-) Den gang hed det Danmarsk
Tekniske Højskole, og man skulle ikke tage til udlandet og fortælle at
man gik på "highscool"

Bo //

Re: Kommende Elektronikfagtekniker!
Jo, det er meget vanskeligt p.t. at finde praktikplads, men meget geografisk
afhængigt også. Praktikpladsen kommer lidt an på hvad du selv vil, men der
_er_ gode og dårlige steder.
De gode steder er sådan noget som DSB, SAS Component, B&K, B&O, Radiometer,
Thrane&Thrane, og sikkert nogle få til. Resten kan du være heldig eller
mindre heldig med, men ovenstående er groft sagt "de anerkendte".
Vil du ind hos et af de firmaer vil de se hvad du kan! dvs. du får IKKE
praktik hos dem før du har klaret grundforløbet og har nogle papirer og
karakterer der viser hvad du kan. Det kan du godt regne med. Du kan også
godt regne med at nogle af de ovenstående firmaer vil lave en prøve du skal
klare før du kan komme ind, igen for simpelthen at se hvor dygtig du er. Jeg
ved SAS Component gør, de andre måske ikke.
Jeg vil tilslutte mig de andre og anbeale dig at tage HTX. De har en
elektroniklinje der vist skulle være udmærket. Det vil hjælpe dig _meget_
til at komme i praktik et godt sted og når du er så ung som du er, vil det
være godt at bruge et par år på at lære mere og få et bedre grundlag for at
gå videre. At du bliver et par år ældre kan også hælpe dig at komme ind
steder hvor de helst ser at lærlingen er, bare lidt, ældre.

Det kommer an på hvilken firma du er i praktik hos. Nogen bruger mindste
lønnen for praktikanter, andre vælger at betale mere.

Peter

Re: Kommende Elektronikfagtekniker!

Hej Christian,

lad høre fra dig... :-)
kunne være rart at høre din reaktion på alt det der er skrevet....

Rasmus

Site Timeline