kombinatorisk versus sekventiel multiplikator

Jeg skal i forbindelse med et projekt beskrive forskellen mellem en
kombinatorisk multiplikator og en sekventiel multiplikator. I en af mine
bøger står der at: "ulempen ved en kombinatorisk multiplikator er at
hardwareforbruget til implementation stiger exponentiel med bit bredden
på indgangs operanterne." men er dette rigtig?

Jeg kan ikke rigtig gennemskue dette, meneder kun der er tale om en
polynomielt stigning i hardwareforbruget.

Er der nogle der ved om der er en exponentiel eller en polynomiel
stigning i hardwareforbruget, og som kan forklaer hvorfor?

mvh
Allan

Re: kombinatorisk versus sekventiel multiplikator

Hvis du starter CoreGen i xilinx ISE, kan du estimere forbruget af celler
udfra det.
-kan det vente til efter den uge, der starter nu, kan jeg muligvis hjælpe
dig

Bo //
-i kommede uge skal jeg undervise i brug af Cadence NC-VHDL :-))))

Site Timeline