Kom igang med asm eller C

Ja, subject siger vidst alt.
Jeg mangler lidt materiale på hordan jeg kommer igang igen.
Gerne på dansk, men engelsk vil også kunne gøre det.
Det må gerne være noget der starter på et meget simpelt niveau.
Det skal være til 8051 serien

Re: Kom igang med asm eller C

øhhmmm Kender du ikke denne http://hjemmesider.eucsyd.dk/es4/Default.htm

der er da lidt

men det er ikke meget ...

men vi kan lige snakkes ved, om hvad du mangler præcist

Kasper

Re: Kom igang med asm eller C

Jeg kender nu heller ikke siden, og jeg har endda gået på EUC-syd, havde
elektronik (HTX) et år, jeg har endda bygget den programmer som er linket
til på siden i min skoletid :)

Brian

Re: Kom igang med asm eller C

Vel fordi siden er lavet til elektronikmekanikere på før kaldte 4
skoleperiode....

Jae jeg lavede det også, men jeg syntes til gengæld at den uC er lidt bøvlet
til udvilking, og kan varmt anbefale aduc8xx serien, som kan fås som sample
fra analog devices

så kan man altid bruge den anden i et færdigt produkt

Kasper

Re: Kom igang med asm eller C

www.8052.com

Der er ihvertfald noget :)

Brian

Re: Kom igang med asm eller C

Her kan jeg ikke lade være med at nævne "Programming and Customizing the
8051 Microcontroller" af Mike Predko. Den forklarer 8051'eren fra bunden
(hvis det er nødvendigt), giver mange eksempler og har færdige projekter.
Bogen er ikke den billigste på markedet, men en forsinket julegave til sig
selv er vel aldrig af vejen.
Bogen er primært baseret på assembler, så jeg har selv suppleret med en
C-bog - "Microcontroller in C for the 8051" af Dogan Ibrahim.

/Mikael
--
My mailserver uses TMDA. (http://tmda.net )
Therefore if you mail me you need to reply to my autogenerated message