Kobling af varmelegemer

Min el-viden om 400V og sikringer er rusten :(

Jeg har 6 x 6000W 400/230V varmelegemer. De kan kobles i "trekant" eller "s
tjerne".

f dem. Jeg er ved at lave lidt tegninger til elektrikeren, men er kommet i

https://drive.google.com/open?id=1u-jJrorHU92JlorKI3umk2G5ASVnVjPZ

00V5A%

be 10A mellem f.eks. L1 og L2.

ne?

Eller er jeg helt ude i skoven med beregningerne?

Re: Kobling af varmelegemer
"stjerne".

 af dem. Jeg er ved at lave lidt tegninger til elektrikeren, men er kommet

/400V5A%
?be 10A mellem f.eks. L1 og L2.

?

erne?

Re: Kobling af varmelegemer
m:
r "stjerne".

ud af dem. Jeg er ved at lave lidt tegninger til elektrikeren, men er komme

0W/400V5A%

er?

ederne?

[...]

DE 35A er for alt hvad der er koblet til tavlen. Desuden mangler installati

Re: Kobling af varmelegemer

Eller er jeg helt ude i skoven med beregningerne?

https://drive.google.com/file/d/1E_yechZcJWox4KR2MP5d5ieMFbxDx-JZ/view?usp
=sharing

Re: Kobling af varmelegemer
On Tue, 23 Jan 2018 11:42:28 -0800 (PST), " snipped-for-privacy@gmail.com"

ikke lade ham foretage beregningerne for dig ?

/Hans

Re: Kobling af varmelegemer

Hvis du har 6 varmelegemer a' 6000W.

W = V * A

52 A sikringer ved 230V og ca 30A ved 400V, minimum.
Det giver dig ikke mange muligheder.

Mvh. Sven

---
Denne mail er kontrolleret for vira af AVG.
http://www.avg.com

Re: Kobling af varmelegemer

Hvis man tilslutter det til 230V (400V / kvadratrod(3)) falder effekten

grund af faseforskydningen kun 15A * kvadratrod(3) = 26A fra hver fase.

tilsluttede dem i stjerne, men det ville belaste nul-lederen.

Med 6 varmelegemer i stedet for 3 fordobles belastningen til 36000W

26A eller 6 grupper af 15A (hver med kun 2 faser i brug).  I praksis

50A og 25A .

Enjoy

Jakob
--
Jakob Bohm, MSc.Eng., I speak only for myself, not my company
This public discussion message is non-binding and may contain errors

Re: Kobling af varmelegemer

Du mener vel i trekant ?

--
you can talk the talk,