Knækprint - Protel ?!?

Do you have a question? Post it now! No Registration Necessary

Translate This Thread From Danish to

Threaded View

Hej !

Jeg har et hurtigt protel spørgsmål.
jeg har et print på 10x10cm i tillæg til dette vil jeg forlænge det med et
print på 10x2cm,
som man skal kunne brække af 10x10cm printet. Hvordan fortæller man protel
det ?
skal man bare lave borehuller langs kanten af printet med f.eks 1mm afstand
eller bruger man
det "brune" mekaniske lag og tegner brudte streger ?

m.v.h.
lasse madsen



Re: Knækprint - Protel ?!?
Quoted text here. Click to load it

    Hvis du f.eks.  skal ha det lavet  hos El-print, så skal du bruge det
"brune" Mechanical layer, og derved tegne fræsningerne sådan som du vil
ha dem, så man kan knække det af :) lige som når du bestiller runde
print, eller Juletræs formet osv... husk at sætte det korekt op i Macaos
bagefter :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
We've slightly trimmed the long signature. Click to see the full one.
Re: Knækprint - Protel ?!?


Quoted text here. Click to load it

Det er det man normalt gør - altså bruger et lag der beskriver hvordan
printet/printene skal fræses fri fra panelet.
Du definerer en bane med den korrekte bredde, svarende til fræserens diameter.
Spørg din printleverandør om den korrekte diameter.
Så lægger du banen omkring dine print som du vil have det.
Men tag en snak med printleverandøren, han har sikkert en standard eller
kravspecifikation du skal følge. Og du kommer til at betale for det!
Den ene gang jeg har fået lavet et helt panel med knæk-fri-print kostede
det x kr. pr. ubrudt fræsespor, plus x kr. pr. 90 graders hjørne. Men i den
sidste ende sparede jeg penge på at planlægge panelet selv, fremfor at bestille
hvert enkelt print for sig. Der var fem forskellige print på panelet.

/Bo.

Site Timeline