Klumper i strømmen med lysdæmper

Hej - jeg har udskiftet en afbryder med en afbryder med lysdæmper Fuga S
300CR til elektroniske trafoer og på lampestedet er der en lampe med halogen
med 2 X 60W elektroniske transformere. Når jeg tænder så kommer der "klumper
i strømmen" , dvs at lampen lyser ustabilt. Hvis jeg samtidig sætter en
kultrådspære i lampestedet så virker begge lamper fint med
lysdæmperen!!!!????
Er der nogen der lige har et hint til hvad jeg skal gøre...
Mvh Martin

Re: Klumper i strømmen med lysdæmper

Du skal købe en lysdæmper der kan klare inductiv belastning feks en trafo,
se om du kan få den byttet
mvh
allan

Re: Klumper i strømmen med lysdæmper
Ups jeg var lidt for hurtig - jeg kan se du har taget højde for at det
skulle være en speciel
dæmper. Men dit problem er at din dæmper ikke kan li den belstning disse
trafoer giver,
så dit problem ligger stadig i dæmperen
mvh
allan

Re: Klumper i strømmen med lysdæmper
Men dit problem er at din dæmper ikke kan li den belstning disse  trafoer
giver, så dit problem ligger stadig i dæmperen.

Tak for svar. Men dæmperen sku fungere fra 20-300W så det er jo lidt svært
hvad for en jeg så skal købe...
Mvh Martin

Re: Klumper i strømmen med lysdæmper

Det kan være at du skal udskifte dine transformatorer. Det er ikke
sikkert at de er beregnet til at sidde efter en lysdæmper....

Re: Klumper i strømmen med lysdæmper

Hej - jeg har lige kontaktet lampeproducenten og de siger at de kender
problemet med trafoerne og at det løses ved at bruge lysdæmper til
ringkernetrafo selv om det er elektroniske trafoer!
Så det håber jeg så er rigtigt...
Mvh Martin

Site Timeline