Klumper i strømmen med lysdæmper

Hej - jeg har udskiftet en afbryder med en afbryder med lysdæmper Fuga S

300CR til elektroniske trafoer og på lampestedet er der en lampe med halogen med 2 X 60W elektroniske transformere. Når jeg tænder så kommer der "klumper i strømmen" , dvs at lampen lyser ustabilt. Hvis jeg samtidig sætter en kultrådspære i lampestedet så virker begge lamper fint med lysdæmperen!!!!???? Er der nogen der lige har et hint til hvad jeg skal gøre... Mvh Martin
Reply to
Martin

"Martin" skrev i en meddelelse news:43728b73$0$67262$ snipped-for-privacy@dreader2.cybercity.dk...

Du skal købe en lysdæmper der kan klare inductiv belastning feks en trafo, se om du kan få den byttet mvh allan

Reply to
allan

"allan" skrev i en meddelelse news:4372d2a4$0$67264$ snipped-for-privacy@dreader2.cybercity.dk...

Ups jeg var lidt for hurtig - jeg kan se du har taget højde for at det skulle være en speciel dæmper. Men dit problem er at din dæmper ikke kan li den belstning disse trafoer giver, så dit problem ligger stadig i dæmperen mvh allan

Reply to
allan

Tak for svar. Men dæmperen sku fungere fra 20-300W så det er jo lidt svært hvad for en jeg så skal købe... Mvh Martin

Reply to
Martin

Martin skriver:

Det kan være at du skal udskifte dine transformatorer. Det er ikke sikkert at de er beregnet til at sidde efter en lysdæmper....

Hej - jeg har lige kontaktet lampeproducenten og de siger at de kender problemet med trafoerne og at det løses ved at bruge lysdæmper til ringkernetrafo selv om det er elektroniske trafoer! Så det håber jeg så er rigtigt... Mvh Martin

Reply to
Martin