Kling af BT137 triac: hvor meget?

Jeg vil switche 1200W (ohmsk, 230V) last i nulpunktsovergangene med en
BT137-600E.
Jeg er ikke helt sikker på at jeg overhovedet læser databladet <http://
www.nxp.com/documents/data_sheet/BT137_SERIES.pdf> korrekt.

For mig ser det ud til at maks. varmeudvikling ved denne form for
switching og 5A vil være ca. 7W (første graf på side tre i databladet).
Kan det virkeligt passe at det ikke er mere?

Så er det godt nok ikke meget aluplade, der skal skrues på den.

--
Steen Suder

Re: Køling af BT137 triac: hvor meget?

Det passer. En simpel check er: maksimal on-state-spænding (1.65V) gange
5A = 8.25W. Den citerede graf tager højde for at on-state-spændingen
ændrer sig lidt med strømmen.

Definer "godt nok ikke meget" :-) Det kræver sådan circa 75 x 75 mm sort
aluplade.

Hilsen
Klaus

Re: Kling af BT137 triac: hvor meget?

Den kommer til at sidde i bunden af apparat hvor der er en ~15W blæser,
der vælter luft i stuetemperatur forbi den når triac'en skal lave noget
så jeg tænker at det er til at have med at gøre.

--
Steen Suder

Site Timeline