Klartone generator til 56K modem

Hejsa

Er der en der kender til et sted eller ligger inde med et diagram over en
generator der udsender den samme klartone og antal volt som der ligger på en
telefon ledning, så man kan sætte den til sit 56K modem og teste om det er
modem eller telefon linien der er defekt.

--
Med Venlig Hilsen

Jens Hansen

Re: Klartone generator til 56K modem

Prøv at gå over til naboen - er det ikke lidt lettere ?

Jørn

Re: Klartone generator til 56K modem
JOOO men ikke nær så sjovt, er måske også lidt af en gismo nørd.

--
Med Venlig Hilsen

Jens Hansen
Re: Klartone generator til 56K modem
Hej Jens

Så stik fingerne i telefonstikket, ring så til dig selv fra en mobiltelefon,
så opdager du om der er ringespænding på :)

Mvh Max

Re: Klartone generator til 56K modem

AV!

Nu var det kun klartonen han efterlyste, ikke den elektriske stol :-)

--
mvh Uffe

Re: Klartone generator til 56K modem
ÅÅÅÅHHHH undskyld jeg var ikke klar over det var så nemt, men ud fra det du
skriver MAX har du nok prøvet det tit. Genialt svar fra du meget opfindsomt.

--
Med Venlig Hilsen

Jens Hansen
Re: Klartone generator til 56K modem

Du kan da ikke teste ret meget modem på den måde alligevel...

Selv om et modem er i stand til at afsende DTMF toner, så kan det sagtens
være defekt alligevel.

Så den primitive test kan du ikke bruge til noget.

Claus

Re: Klartone generator til 56K modem

Jeg ville da bare sætte en telefon til stikket og så ringe !!!!

The MANN

Site Timeline