Kitt Scanner

Hey..

skal bygge en kitt scanner til en kammerat der har set for meget tv..

Har fundet denne her på nettet
http://www.talkingelectronics.com/projects/KittScanner/KittScannerP2.html

Er det muligt at udbygge den med en kreds mere. så antallet af dioder
fordobles. eller findes der en bedre løsning, hvor det anvendes flere dioder
?

som han siger.. jo flere dioder.. jo bedre..

//Brian

Re: Kitt Scanner
Faldt lige over det her link efterfølgende:

http://www.evilmadscientist.com/article.php/CylonOLantern

Det var jo en mulighed. og som vist til sidst. sætte flere dioder på, for at
forlænge effekten.. med mindre i har en nemmere måde at løse det på..

//Brian

Re: Kitt Scanner

Det letteste er at bruge en microprocessor.
Jeg lavde på et tidspunkt en, som kan vise mange forskellige lysmønstre,
inklusiv kitt:

http://hjem.get2net.dk/hkj/Flasher.html

Re: Kitt Scanner

Det ser sguda nice ud det der.. jeg kan se du har helt styr på sådan noget
med print også.. kunne du evt. stå for produktion af en printplade også, som
jeg kan købe af dig? så kunne du jo tjene en håndøre eller to på det.. jeg
har aldrig helt haft tid til at få mig sat ind i det..

//Brian

Re: Kitt Scanner

Nix. Printet er lavet ved en "professionel" leverandør og kostede 300
kr. Det skal dog siges at printet indeholdet en del andre små print også.

Selve microen er ved at være for gammel, dvs. den koster alt for meget i
forhold til hvad den kan.

Hvis jeg skulle lave den idag ville jeg vælge en ATmega48 (Pris 20 kr),
den er meget for kraftig til sådan en projekt, men da den er så billige
er det lige meget.

Processoren, modstande og lysdioder kan monteres på et hulprint, det er
ikke særlig svært.
Der behøves ingen resonator eller krystal, microen klarer sig uden.

Hvis programmet kun skal være en kitt scanner, så fylder det ikke mange
linier, evt. download en basic eller pascal til processoren (Hvis det
findes).

Re: Kitt Scanner

Jeg har lige sat og kikket lidt på din beskrivelse.. kan den tænde
automatisk hvis man sætter strøm til den. og slukke igen når man afbryder.
så man ikke skal bruge "kort" og "lang" tryk ?
der sidder allerede vippekontakter i bilen som han gerne vil bruge.. og han
vil pt kun bruge kitt lyset..

//Brian

Re: Kitt Scanner

Min udgave blev lavet til at køre på batteri, men jeg kan faktisk ikke
huske om den startede når der kom strøm på.

Re: Kitt Scanner

Da det er en microcontroller kan man bare ændre koden så den gør præcist som
man vil have den til! ;)

Hvor bor du henne af? Jeg kunne måske godt overtales til at lave et program
og smide i en microcontroller (ATmega8) til dig. Men så skal du selv lodde
den og de andre dele på hulprint eller hvad du nu synes bedst om...

Brian

Re: Kitt Scanner
Fik faktisk lige en forrygende idé.. det kan så være i ikke syntes den er
god.. men jeg kommer nu med den alligevel.. han har læge ævlet om at skulle
have pc i bilen..
hvorfor så ikke lave sådan en her
https://www.velleman.be/downloads/0/infosheets/k8061_uk.pdf
ja. så skal pc´en være tændt for at man kan styre det.. men det giver jo
også et utal af muligheder for at styre andre ekstra detaljer på bilen..
kunne det ikke være en mulighed ? jeg ved så også godt at jeg skal til øve
mig i basic.. men den har 8 analoge output.. 0-5volt.. eller 0-10V dem kunne
man vel godt trimme ind til at styre de dioder. og så er det 8 digitale til
at lege med bagefter..

//Brian

Site Timeline